Заміна масла в системі гідропідсилювача керма (ГПК).
Чи потрібна заміна масла в гідропідсилювачі керма? Якщо Так - то як часто?
Необслуговуваними вважають тільки чисто електричні системи підсилювача керма - електропідсилювач керма (ЕПК, електрорейки). Гідравлічні системи підсилювача керма, будь то гідропідсилювачі керма (ГПК) або комбіновані - гідроелектричним підсилювачі керма (ГЕПК), вимагають періодичного обслуговування у вигляді заміни масла.
На жаль, більшість автовиробників, так само як і виробники масел для системи ГПК, не дають конкретних рекомендацій про частоту заміни масла в ГПК. Зазвичай вони обмежуються лише вимогою перевіряти рівень масла при кожному техобслуговуванні і при необхідності доливати його.
Майстри, які займаються ремонтом кермових рейок і гідропідсилювачів керма, добре знають, що вже через пару років експлуатації рідина в системі ГУР втрачає колір, стає каламутною. У ній зʼявляються металеві продукти зносу, накопичується волога. Тому рекомендують міняти масло в системі не рідше одного разу на два - три роки, або кожні 100 000 км пробігу. А в деяких випадках рідина ГПК потрібно міняти навіть частіше, якщо вона сильно змінила свій колір або зʼявилась плівка на поверхні.
Також корисно, хоча і не обовʼязково, при заміні масла в системі гідропідсилювача керма міняти масляний фільтр, що знаходиться в бачку ГПК, або сам бачок системи, якщо фільтр не виймається з нього.
Фільтр системи ГПК представляє найчастіше металеву сіточку, що знаходиться в бачку ГПК і покликану вловлювати великі частинки бруду або продуктів зносу. Дрібні зважені речовини ці сіточки вловити не можуть. Суспензію можна видалити тільки разом зі старим маслом. А ось якщо насос ГПК загудів, перестав качати на холостих обертах двигуна і в ньому зʼявилися задираки, при яких велика металева стружка починає циркулювати по системі і забиває фільтр, бачок з сіточкою підлягає обовʼязковій заміні разом з насосом гідропідсилювача керма.
Відсутність правильного і регулярного обслуговування призводить до збільшеного зносу деталей і більш швидкого виходу з ладу вузлів гідропідсилювача керма.
Забруднення рідини системи гідропідсилювача в першу чергу зменшують ресурс насоса ГПК, так як в ньому багато швидко рухаються деталей, що працюють з мікроскопічними зазорами.
Увага!
При заміні масла і промиванні системи ГПК потрібно використовувати масло, рекомендоване виробником вашого авто. Можна також скористатися статтею по підбору масла.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор