Заміна масла ГПК
Гідравлічний підсилювач керма або ГПК полегшує керування автомобілем і забезпечує стійкість транспорту щодо задається траєкторії. З його допомогою водієві не доводиться докладати великих зусиль для повороту керма. Але, і як будь-який автомобільний механізм, гідропідсилювач вимагає своєчасного обслуговування. Особливу увагу слід приділяти заміні масла. Систематичне оновлення мастильного матеріалу дозволить уникнути передчасного зносу деталей, продовжить термін служби системи ГУР і дозволить уникнути непередбаченого ремонту насоса ГПК.
Конструкція ГПК включає в себе наступні компоненти:
- Насос;
- розширювальний бачок;
- кермовий механізм;
- Розподільник;
- накінечник кермової тяги;
- регулятор тиску.
Для того, щоб підтримувати оптимальний тиск в системі, в конструкції гідропідсилювача передбачений нагнітальний клапан. Сама рідина міститься в розширювальному бачку, від якого виходять дві трубки. Одна зʼєднується з насосом, а друга замикає систему.
Види рідин для гідропідсилювача діляться за типом хімічного складу і бувають синтетичними, напівсинтетичними і мінеральними. Всі вони покликані забезпечувати мастило вузлів і захищати механізми від корозії. Функції масла також полягає в зниженні надлишкового тепла, яке виникає на тлі сили тертя між деталями.
Мінеральні масла містять нафтові фракції та присадки, що сприяють поліпшенню технічних характеристик ГУР. При цьому їх мінеральна основа становить близько 97%.
Напівсинтетичні рідини являють собою суміш з полігліколевий і мінеральних речовин. На відміну від перших вони володіють тривалим терміном експлуатації, мінімальної кінематичною вʼязкістю і стійкістю до окислення.
Синтетичні масла складаються їх багатоатомних спиртів, нафтових фракцій, поліефірів і всіляких присадок. Вони сповільнюють утворення корозії і протистоять піноутворення.
Технічна рідина гідропідсилювача має властивість нагріватися, в результаті чого з часом темніє і втрачає здатність повноцінно виконувати всі основні завдання. Щоб підтримувати ГПК в справному стані, дуже важливо систематично міняти масло. В середньому, цю процедуру слід проводити раз в один-два роки. При інтенсивної експлуатації автомобіля оновлювати рідину необхідно через кожні 30-40 тис. км.
Передчасна заміна масла може знадобитися при наступних симптомах:
- Туге обертання керма;
- Поява запаху гару;
- Помутніння консистенції;
- Зниження рівня рідини;
- Розгерметизація системи;
- Витік масла.
Оцінити стан рідини дуже просто. Для цього потрібно за допомогою підручних взяти краплю олії на пробу. Якщо вона втратила прозорість і містить сторонні домішки, значить, прийшла пора її міняти.
Робота по заміні рідини ГУР проводиться в наступній послідовності:
- Розміщення автомобіля на підйомнику;
- Підняття коліс за допомогою домкрата;
- Слив відпрацьованої рідини;
- Заливка свіжого масла;
- Обертання керма для прокачування кошти за системою гідропідсилювача.
На завершення залишиться перевірити рівень масла в розширювальному бачку і плавність ходу кермового колеса при включеному двигуні.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор