Свистить ремінь генератора? Причини і рішення

Досвідчені водії по характерному звуку легко визначають причину поломки або відхилення в роботі багатьох деталей і вузлів легкового авто. На слух легко виявляється проблема з ременем генератора, що видає ні на що не схожий характерний свист. Це ще не означає, що потрібно терміново замінити ремінь. Причин виникнення стороннього шуму буває безліч і не завжди зʼявившийся свист повʼязаний безпосередньо з самим виробом. Не відкладайте, звертайтеся негайно до фахівців на СТО, які на спецобладнанні виконають діагностику, визначать проблему і підкажуть варіанти вирішення.

Що являє собою ремінь?

Ремінь генератора - гумовотехнічний виріб і невідʼємний елемент автомобільного двигуна, від якого залежить робота важливих вузлів транспортного засобу. Через нього передається обертання з колінвала на генератор, який виробляє і перерозподіляє електроенергію між приладами, включаючи зарядку акумулятора. Вся конструкція вузла виглядає наступним чином: на шківи, посаджені на колінвал і ротор генератора, одягається ремінь, який передає між ними обертання. Справний ремінь генератора не шумить, поглинає динамічні навантаження і компенсує ривки. У разі поломки ремінь прослизає і зʼявляється своєрідний свист.

Чому свистить ремінь? Діагностика, причини, усунення

При появі характерного шуму багато автовласників поспішають виконати заміну, але не у всіх випадках це спрацьовує. Після заміни - ситуація повторюється. Щоб даремно не витрачати гроші та час, рекомендуємо перевірити працездатність всіх елементів пасової передачі, зокрема:

  • оцінити цілісність виробу і перевірити на злам;
  • визначити силу натягу ременя;
  • перевірити приводний і ведений вал на забруднення;
  • перевірити центрування шківів.

За результатами діагностики найчастіше спливають такі причини появи свисту:

  1. Забруднення ременя/шківа. Попадання на ці деталі моторного масла, антифризу та інших рідин призводить до зниження коефіцієнта зачеплення, і відповідно, до прослизання ременя. Щоб цього уникнути, необхідно ретельно очистити поверхні від ПММ.
  2. Слабкий натяг. Послаблення і провисання ременя провокує недостатнє тертя в пасової передачі і поява неприємного звуку. Спосіб усунення - оптимальна натяжка.
  3. Сильний знос. Якщо при повторному натягу, проблему не вдасться вирішити, необхідно замінити ремінь генератора.
  4. Неспіввісність одного з шківів. При зміщенні натяжних роликів необхідно їх повторно виставити паралельно осі.
  5. Дуже жорсткий ремінь. Така проблема виникає взимку при мінусовій температурі. Коли температура повітря підвищиться, виріб, як правило, знову стає гнучким.
  6. Вихід зі строю підшипника генератора. Потрібна заміна підшипника. Якщо новий підшипник швидко вийде з ладу - проблему потрібно шукати в самому генераторі.
    Тут перераховані основні причини появи свисту. У будь-якому випадку своєчасна діагностика і реакція на неполадки допоможуть уникнути більш серйозних проблем з автомобілем.

Якщо ігнорувати свист і їздити далі?

Якщо ігнорувати зʼявившийся сторонній шум і їздити далі, будьте готові найближчим часом до додаткових фінансових витрат. При несправності генератор недовипрацьовує необхідну електроенергію, що призводить до недозавантаження акумулятора і якнайшвидшому його виходу зі строю. Навіть якщо ви почули слабкий свист, не зволікайте, і як можна оперативніше виконайте діагностику і усуньте причину. Це дозволить уникнути проблем та заощадити гроші на обслуговування автомобіля.

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!