Слабкі місця та недоліки Nissan Leaf
Nissan Leaf цілком можна назвати таким собі амбасадор електромобілів в Україні. За популярністю з ним у цій ціновій категорії автомобілів не з ДВС може зрівнятися хіба що Тойота Пріус, хоч і та є гібридом. Цей міський електрокар завоював серця багатьох водіїв, запропонувавши справжній досвід водіння на електротязі за розумну ціну. Поки скептики скоса поглядали на Ліфи, задоволені власники цих електрокарів підраховували гроші, зекономлені на пальному.
У цій статті ми розповімо більше про Ніссан Ліф, розкриємо всі переваги та недоліки даної моделі японського авто, а також допоможемо прийняти позитивне рішення про покупку або навпаки – навести аргументи проти.
Які версії Nissan Leaf доступні на ринку
Цей електромобіль зʼявився на світ у далекому 2009 році. З того часу комплектація та конструкція авто зазнали ряду змін і доробок.
Перша версія мала 80-кіловатний мотор та батарею на 24 кВт·год, чого вистачало приблизно на 175 кілометрів ходу (за документами). У 2013 році машину злегка переробили, зменшивши вагу силової електроніки, що дозволило збільшити запас ходу на 24 кілометри, а ще додали можливість зарядки від побутової електромережі. У 2015 р. інженери покращили АКБ до 30 кВт·год, що збільшило загальний запас ходу ще на 50 км (стало 250 км).
З 2017 року компанія Nissan запустила виробництво ліфів другого покоління з позначенням ZE1. Хетчбек зазнав істотних змін у дизайні, який став більш агресивним. Новинка отримала потужніший 110-кіловатний мотор, а батарею прокачали до 40 кВт·год. У 2019 році вийшла на даний момент остання версія цього автомобіля під назвою Leaf e+ з мотором в 160 кВт і АКБ в 62 кВт·год.
Переваги Ніссан Ліф 1-го покоління
Тепер давайте докладніше за кожною з моделей Ліфа. На даний момент перша версія “листочка” є досить доступною на ринку, проте знайти їх з живими батареями досить складно. У вартість машини доведеться відразу закладати заміну акумулятора, тому що рідний має в кращому разі відсотків 60 ємності, чого для і так невеликого запасу ходу зовсім мало.
До плюсів Nissan Leaf 1-го покоління (і не лише першого) варто віднести:
Економія
На зарядку автомобіля від електромережі йде приблизно в 10 разів менше грошей. Ви тільки уявіть, доїхати з пункту А до пункту Б буде коштувати щось у районі долара, а то й менше. Утопія? Реальність!
Ціна
Автомобіль реально недорогий і у своїй категорії не має аналогів, якщо говорити про авто до приблизно 2013 року, хіба що зовсім екзотичні Смарти, Citroen C-Zero, Fiat 500-e або Mitsubishi i-MiEV. Та сама Тойота Пріус, за всіх своїх переваг, є гібридом, а не повноцінним електромобілем, тому може пересуватися на електротязі дуже обмежена кількість часу.
Динаміка
Електромотор чудово вказує себе на міських дорогах. Водії стверджують, що до 60 км/год машина їде, начебто на ній встановлений 2.0 турбований двигун або 2.5 атмо. Тому навіть любителям динамічної маневреної їзди чимось потішити себе.
Тиша роботи
Любителі «щоб гарчало під капотом» проходимо повз, а решта – ласкаво просимо. Тиха робота та відсутність вібрації електромотора гарантує найприємніший досвід водіння.
Надійність
Так-так, багато хто досі думає, що електромобіль – складна штука, хоча насправді система будь-якої ДВС у рази комплексніша і заплутаніша. Ремонт рульових редукторів, підвіски, трансмісії тут точно такий же, як і у машин з бензиновими та дизельними двигунами і обслуговувати Ліф потрібно анітрохи не частіше, а то й рідше.
Функціональність
Купуючи Nissan Leaf, водій отримує автомобіль з комплектацією, якої за ці гроші просто не знайти в машині приблизно таких років: кермо з електропідсилювачем, розкішна панель приладів з сенсорним екраном, інтелектуальна мультимедійна система, підтримка бездротової зарядки, bluetooth, можливість підзарядки гаджетів, а в різних комплектаціях можна отримати ще й обігрів керма, камери кругового огляду, підігрів сидінь та інші навороти.
Просто приголомшливий автомобіль, який відпрацьовує кожну вкладену в нього копійку.
Основні недоліки Нісан Ліф 1-го покоління
Якщо все так круто, то чому так дешево? Дуже логічне питання, відповіді на яке ми зараз і озвучимо.
Запас ходу
175, 199, 250 кілометрів - це мало. Ні, для того щоб їздити містом, цього більш ніж достатньо, але тривалі заміські поїздки стають практично нереалізованим заходом. До того ж цей кілометраж має місце бути лише на папері і актуальний для нового акумулятора, а не потрібно брати до уваги погодні умови, пробки і т.п.
Потреба в заряджанні
Заправити бензобак - справа однієї хвилини, тоді як підзарядка електромобіля вимагає набагато більше часу. Близько 7 години знадобиться, щоб повністю зарядити батарею від домашньої мережі та приблизно 90 хвилин – від швидкої зарядки. Зрозуміло, що в такому режимі поїздка в інше місто затягнеться на пару днів, якщо ви зможете знайти по дорозі зарядні станції. А ще вам потрібний повноцінний гараж, щоб підключати машину до мережі на ніч і, якщо ви живете в квартирі, купувати дане авто буде не дуже розумно.
Ремонт
Щоб провести компʼютерну діагностику чи ремонт силової установки Ліфа, потрібен спеціалізований сервіс. Вони є лише у великих містах. Хоча подібні поломки трапляються досить рідко, все ж таки вони мають місце бути, як і в будь-якій іншій техніці.
Прохідність
Ніссан Ліф - автомобіль досить занижений. Він призначений для їзди хорошими міськими дорогами. Трохи бездоріжжя – починаються проблеми. Тому, якщо у вашому місті якість дорожнього покриття далека від ідеалу, варто задуматися про доцільність покупки даного транспорту.
Якість кузова
Nissan ніколи не славився виробництвом міцних і стійких до корозії кузовів. Лакофарбове покриття дуже тонке і будь-який невеликий скол неминуче призводить до рижка з усіма наслідками, що з цього випливають. У цьому компоненті про відому японську якість говорити не доводиться.
Батарея
Для багатьох найболючішою темою є батарея, термін служби якої не вічний. Через не найкращу систему її охолодження щорічно акумулятор Ліфа втрачає приблизно 4,5% ємності, тобто вже через 10 років запас ходу знизиться вдвічі, що може бути дуже критично. До того часу водій вже заощадить стільки грошей на паливі, що йому вистачить на заміну трьох таких АКБ, якщо не більше.
Більшість із цих мінусів складно назвати такими повною мірою. Наприклад, потреба в зарядці для людей, які мають свій будинок, не викличе жодних труднощів, а невеликий запас ходу компенсується наявністю в сімʼї другої машини з ДВС, яка використовується для далеких поїздок, тоді як «листочок» застосовується для експлуатації в міських умовах.
Слабкі місця Nissan Leaf 2010-2017 років випуску
Тепер давайте поговоримо не про загальні недоліки Nissan Leaf як електромобіля, а про конкретні неочевидні слабкі місця, які ця машина має, як і будь-який інший транспорт.
Дизайн
Дизайн Ліфа першого покоління складно назвати універсальним, придатним всім і кожного. Машина дуже своєрідна та її зовнішній вигляд задовольнить далеко не будь-якого водія.
Проблема з підбором
Купити Ліф на вторинному ринку - ще цікавий захід. Скручувати дані про пробіг і, найголовніше, стан батареї народні умільці навчилися раніше, ніж ремонтувати цей електромобіль. Тому часу та грошей на пошук авто у хорошому технічному стані доведеться витратити чимало.
Крісла в салоні
Досить субʼєктивний момент, проте багато власників Ліфа відзначають, що сидіння тісні, жорсткі, сидіти на них незручно і спина постійно затікає. Якість матеріалів салону в цілому теж залишає бажати кращого, проте, враховуючи ціновий сегмент автомобіля, відносити це до недоліків було б неправильно.
В іншому ж автомобіль показує себе просто чудово. Головне – стежте за перегріванням батареї, ризик якого внаслідок інтенсивної їзди та наступної за нею швидкої зарядки дуже великий.
Nissan Leaf другого покоління – чи став кращим?
Говорити, що Nissan Leaf другого покоління став якимось проривом, не доводиться. Якщо у 2010 році це був справжній бум у сегменті бюджетних електрокарів, то розглядати новий Ліф варто з урахуванням багатого асортименту автомобілів, що вже існують на ринку, на електротязі. Але в цілому це дуже надійний і заслуговує на увагу транспорт.
Однак деяких недоліків японці все ж позбулися. Наприклад, Leaf ZE1 має опрацьовану систему охолодження батареї, що було слабким місцем його попередника. Також змін зазнав і дизайн, який став звичнішим. Що ж до інших змін, то всі вони еволюційні: збільшена ємність АКБ, потужніший мотор та різні допоміжні функції типу електронного ручника та прокачування системи бортового управління.
Вже давно стало очевидним, що електромобілі – не просто дивовижна іграшка, а повноцінний засіб пересування, що розвивається з кожним роком. Nissan Leaf є чудовим варіантом, щоб долучитися до теми електрокарів та пересісти на них із ДВС. Тому, якщо за всіма якостями ця машина вам підходить і ви готові миритися з деякими обмеженнями під час експлуатації, то жодних причин не рекомендувати її до покупки немає.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор