Сервотронік. Що за звір і з чим його їдять?
Сервотронік - це система, яка регулює зусилля на кермі залежно від швидкості руху. Завдяки системі на малих швидкостях кермо крутиться дуже легко, а при збільшенні швидкості стає «жорсткіше». Це забезпечує додатковий комфорт і безпеку автомобіля на дорозі - при маневруванні на парковці Вам не потрібно додаткових зусиль, зате коли Ви будете їхати по трасі на великій швидкості кермо стане «спортивним» і чуйним.
Система Servotronic включає вхідні датчики, електронний блок управління і виконавчий пристрій.
Система буває двох різних модифікацій - з електрогідравлічним підсилювачем і с гідропідсилювачем, в яких використовуються такі виконавчі пристрої: електродвигун насоса, електромагнітний клапан в гідросистемі. У першому випадку зміна продуктивності гідропідсилювача здійснюється за рахунок зміни швидкості обертання електродвигуна. По-другому, за рахунок зміни прохідного перетину гідросистеми (відкриття-закриття клапана).
Вхідними датчиками системи є датчик підсилювача керма (датчик кута повороту кермового колеса - на автомобілях, обладнаних ESP), датчик спідометра. Крім датчиків, система використовує інформацію про частоту обертання колінчастого вала двигуна, що надходить від системи управління двигуном.
Всі датчики збирають інформацію і подають її на електронний блок управління, який обробляє інформацію і відповідно до встановленої програмою впливає на виконавчий пристрій: подає команду або на електромагнітний клапан (якщо автомобіль з ГПК), або на двигун електрогідравлічного насоса.
Якщо нам треба «зробити кермо мʼякше», то в системі з ГПК електромагнітний клапан закривається, тим самим вся рідина нагнітається насосом йде в кермову рейку. В системі з ЕГПК збільшуються обороти електромотора і насос качає більше рідини. З ростом швидкості автомобіля в першому варіанті - клапан відкривається, нацьковуючи частина рідини в «обратку»; у другому варіанті - обороти електромотора зменшуються, як наслідок обсяг вихідний рідини також зменшується. Ремонт кермової рейки з сервоклапанів має ряд особливостей докладніше.
Обидва варіанти систем працюють ефективно і надійно. Але гідравлічний насос забирає сили у двигуна, а значить, той зʼїдає зайве паливо, шкодить екології. Особливо небажаний такої «нахлібник» малопотужним моторам. Завдяки електрогідравлічним підсилювачів автомобіль економить близько 0,2 л/100 км. Ми успішно займаємося реставрацій електрогідравлічних підсилювачів керма докладніше
Не дивлячись на ці плюси - гідросистема має ряд недоліків, тому більшість сучасних автомобілів вже обладнані кермовим управлінням з електропідсилювачем.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор