Самостійна заміна рульової рейки: алгоритм робіт
Виявили що кермо стало важче обертатися або колеса почали реагувати з запізненням при повороті? Найімовірніше, це повʼязано з поломкою кермового механізму, а конкретно - кермової рейки. Як правильно демонтувати і встановити назад кермову рейку? Розглянемо детально кожен момент.
Як кріпиться рейка?
Рульова рейка - проміжний пристрій між кермом і передніми колесами. Вона передає зусилля, яке докладає водій при обертанні до керма для можливості повороту передніх коліс. За рахунок того, що рейка не сприймає великі навантаження, фіксувати її жорстко немає необхідності. Елемент кермової системи встановлюється на кронштейни і фіксується хомутами.
Ознаки виходу зі строю рейки
Про поломки рейки можна дізнатися по одному з характерних ознак:
- потрібно прикладати більше зусилля для обертання кермового колеса;
- видно масляні патьоки в районі переднього моста;
- характерний стукіт біля колісних арок, спереду, з боків або по центру переднього моста при русі по нерівній дорозі;
- підвищений гул при провертанні кермового колеса.
Якщо ви помітили один або кілька типових ознак поломки, значить прийшла пора міняти рейку своїми руками або звернутися до фахівців.
Цікаво знати! В кінці 19 століття швидкість автомобілів була дуже низькою, тому до кермового управління предʼявлялися мінімальні вимоги. Управління машиною здійснювалося за допомогою важелів. А звичне для сьогоднішніх обивателів кермо зʼявилося в такому вигляді завдяки збільшеній популярності автогонок. Його винахідник – Альфред Вашерон.
Який інструмент знадобиться?
Для демонтажу рейки потрібно:
- гідравлічний домкрат і деревʼяні підпірки;
- щітка по металу і аерозоль WD-40;
- знімач і комплект гайкових ключів;
- ліхтарик, ганчірʼя, невеликий молоток.
Алгоритм дій при заміні рейки
Порядок робіт в деяких моделях сучасних авто може трохи відрізнятися. Але стандартні операції - аналогічні в усіх випадках.
Перед заміною авто треба зафіксувати за допомогою стоянкового гальма і упорів під колеса. Після цього виконуються наступні маніпуляції:
- кермо встановлюється в початкове положення;
- послабляються трохи гайки на всіх колесах;
- встановлюється домкрат і підводиться одна зі сторін авто;
- знімається переднє колесо з піднятою боку, замість нього під днище встановлюються деревʼяні опори.
Аналогічну операцію, крім п.1, виконують для протилежної сторони автомобіля, і також знімають переднє колесо. У підсумку, ваше авто буде спиратися на опорах. Передні колеса - зняті. У такому положенні буде легше робити заміну рейки.
Послідовність дій:
- послабляються кріплення на хрестовині, яка розташовується в салоні авто під гальмівною педаллю. Для того щоб дістатися до хомута кріплення хрестовини і відкрутити його, потрібно зняти килимок і підняти обшивку.
- Відкривається капот і відкручуються гайки, якими стягуються хомути, що фіксують рейку.
- Рульовий вузол більше нічого не утримує, і його можна знімати, обережно потягнувши рейку на себе. Якщо пристрій «не піде», можливо прикипіли шліци і потрібно злегка підстукати молотком.
- Звільнена рейка витягується через отвір колеса. Але перш її потрібно трохи провернути в будь-яку сторону, щоб вал шліцьового зʼєднання не заважав проходу рейки.
Залежно від типу рейкового вузла (гідравлічний, механічний, електропідсилювач), порядок зняття рейки може відрізнятися. При демонтажі рейки на ТЗ з гідропідсилювачем керма, спершу зливається рідина з ємності через шланги. Потім відʼєднуються самі шланги, датчики і знімається муфта. Якщо рейка механічна, то перед зняттям наконечників, потрібно спершу очистити болти за допомогою щітки по металу, а потім обробити WD-40. У випадку з електропідсилювачем, спочатку знімаються клеми з акумулятора. Далі роботи проводяться аналогічно описаному вище алгоритму.
Монтаж нового рейкового механізму
Порядок монтажу нового рейкового механізму:
- переконатися, що тяги розташовані в початковому положенні;
- кермовий пристрій розташувати праворуч;
- закрутити болт сошки на рейковому валу;
- завести всі трубки в передбачені отвори рейки (рекомендується встановлювати нові ущільнювачі);
- розмістити у вихідне положення трубки, поправити і закріпити їх на кронштейнах;
- встановити і зафіксувати всі кріпильні деталі кронштейнів;
- на поворотних важелях змонтувати і зафіксувати кермові тяги за допомогою гайок (краще взяти нові);
- в разі гідропідсилювача керма, залити рідину в бачок (після прокачування системи можливо знадобиться додати рідину).
Ремонт рейки на СТО
Також, можна звернутися в спеціалізовану сервісну станцію, де досвідчені майстри протягом короткого часу проведуть необхідні ремонтні роботи, протестують і віддадуть автомобіль з вже справним агрегатом. Вартість ремонту на сервісі АвтоДоктор становить від 1500 грн. Ремонтуємо всі види рейок: електричні, гідравлічні і механічні. Повний перелік послуг
Термін реставрації та заміни становить, в середньому, 1 день.
За цим посиланням ви зможете залишити заявку на ремонт рейки та отримати необхідну консультацію.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор