Ремонт кермової рейки з електропідсилювачем керма
Існує 3 типи кермового управління:
- механічне
- Гідравлічне ( з Гідропідсилювачем)
- Електричне (з електропідсилювачем).
З розвитком автомобілебудування перший тип не використовується у сучасних автомобілях. Гідравлічне кермо використовується все рідше. Найбільш прогресивним є кермо з ЕУР- електропідсилювачем керма. Даний тип кермового управління використовується в комплексі з такими системами як: «автопарковка» (допомагає паркуватися), «автопілот» (допомагає дотримуватися рядності), «система курсової стійкості». Це було б неможливо без появи ЕУРУ (електричного підсилювача кермового управління).
Пристрій
Важливу роль пристрої електропідсилювача керма грає ЭБУ – електронний блок управління. ЕБУ аналізує: швидкість авто, кут повороту кермового колеса, інформацію з датчика моменту, що крутить, і т.д.. Залежно від цих показань блок регулює роботу електромотора, тим самим допомагаючи водієві і здійснюючи роботу допоміжних систем. Також ЕБУ фіксує несправності у роботі кермової системи, записуючи їх код (і)або інформуючи водія повідомленням на панелі приладів. Інформацію про спрямування та величину зусилля, яке потрібно додати до обертання кермового валу, ЕБУ отримує від датчиків кутового положення та моменту, що крутить. Датчик моменту, що крутить, може бути розташований як на рейці так і на кермовому валу (у варіанті з розташуванням підсилювача на кермовій колонці). Датчик кутового положення розташований на кермовій колонці під кермовим колесом.
Варіанти розташування
Рульове управління з ЕУР буває двох видів: Електродвигун і редуктор розташований на кермовій колонці або на кермовій рейці. Про кожен тип докладніше:
1. Рульова колонка з ЕУР (електромеханічний підсилювач із приводом на кермовій колонці)
У цьому варіанті на автомобіль встановлена механічна кермова рейка, така як на автомобілях 80-90х років. Допомогу водієві в посиленні обертання кермового колеса надає електромотор, що знаходиться на кермовій колонці.
Приклади автомобілів з розташуванням електропідсилювача на кермовій колонці: Nissan Leaf, Nissan Juke, Hyundai Accent, Hyundai Sonata, Kia Ceed, Kia Optima, Toyota Rav4, Toyota Yaris, Opel Combo, Fiat Punto
Як видно зі списку такий вид кермового управління найбільш «улюблений» корейськими та японськими автовиробниками; європейські виробника також використовують електромеханічний підсилювач з приводом на кермовій колонці для бюджетних авто.
2. Рульова рейка з ЕУР
В даному варіанті електромотор розташований на кермовій рейці. Такий варіант розташування дозволяє не перевантажувати кермовий вал та його зʼєднання. Блок управління (ЕБУ) може розташовуватися як на рейці, так і бути винесений окремо. На більшості автомобілів європейського виробництва ЕБУ розташований безпосередньо на рейці. Японські автовиробники блокують окремо. В даному варіанті блок зʼєднаний з кермовий рейкою кабелем. Перевага другого варіанта в тому, що блок управління знаходиться вище за кермову рейку і ймовірність попадання в нього вологи мінімальна. У той час як ЕБУ, розташований на рейці, часто «страждає» від попадання вологи, внаслідок чого плата окислюється і кермова рейка виходить з ладу. Другий плюс у тому, що блок можна придбати і замінити окремо від рейки, тоді як у першому варіанті доведеться купити рейку в зборі. Мінус у тому, що зʼявляється додаткове зʼєднання у вигляді кабелів, які можуть вийти з ладу.
_Приклади автомобілів обладнаних кермовою рейкою з ЕУР, розташованим на рейці: Audi Q5, VW Passat, VW Tiguan, Subaru Outback, Mercedes A-class, Mercedes Sprinter, Tesla Model S, Ford C-Max, Lexus GS, BMW X5.
Переваги ЕУР у порівнянні з ГУР (гідравлічним підсилювачем керма)
- Економічність. Електродвигун ЕУР включається тільки при обертанні керма, у той час як насос ГУР працює постійно, тим самим здійснюючи забір потужності двигуна. Виняток становлять авто обладнані електричним гідронасосом
- Робота в парі з іншими допоміжними системами. Такими як:
- Pilot Assist (автопілот). Особливо функція “автопаркування”;
- Система утримання у смузі;
- Активний круїз-контроль.
Основні поломки кермових рейок з електропідсилювачем:
- шум при обертанні керма
- стукіт при проїзді нерівностей і “перекладання” кермового колеса
- Недостатнє посилення або повне глухість в обидві або в одну зі сторін
- Помилка на приладовій панелі автомобіля (зазвичай значок “червоне” або “жовте кермо”)
Докладніше про кожну поломку:
Шум при обертанні керма. Найпоширеніша причина – корозія підшипників. Це може бути підшипник електромотора, корпусу рейки або кульковинтової пари кермового гвинта. Виникає через попадання вологи або ДТП.
Стук при проїзді нерівностей і “перекладання” кермового колеса. Існує 4 поширені причини: Перша-вироблення опорної втулки корпусу рейка, що виникає через якість дорожнього покриття; Друга-вироблення шестерні електромотора, що передає обертання на червʼячний вал; Третя - вироблення зубчастої частини кермового та/або червʼячного валу; Четверта-деформація куль гвинтового валу, внаслідок ДТП.
Недостатнє посилення або повне глухість в обидві або в одну із сторін Причина може бути в магнітах електромотора, в датчику кута повороту або моменту, що крутить. Залежно від типу кермової рейки
Помилка на панелі приладів автомобіля. Важливу роль пристрої електропідсилювача керма грає ЭБУ – електронний блок управління. ЕБУ аналізує: швидкість авто, кут повороту кермового колеса, інформацію з датчика моменту, що крутить, і т.д. При попаданні вологи або поломки одного з датчиків блок видаватиме помилку.
Як відбувається ремонт рейки з ЕУР?
До та після ремонту рейки перевіряються на стенді. За допомогою стенду можна:
-збільшувати та змінювати параметри, залежно від положення керма, коли майстер обертає червʼяковий вал
-змінювати параметри, залежно від швидкості руху авто, що задаються у програмі
-зчитувати коди несправностей, відкалібровувати датчики та прошивати (записувати нову програму) блок управління
Подальший ремонт залежить від поломки, виявленої при діагностиці. Основні методи ремонту:
- Заміна підшипників корпусу та електромотора кермової рейки
- Заміна штока або кулько-гвинтового валу
- Виготовлення нових опорних втулок
- Очищення та пропаювання електричних плат
- Відновлення або заміна датчиків у корпусі кермової рейки
- Перепрошивка блоку управління кермової рейки
Зникло зусилля або зʼявився шум при обертанні керма? Не проблема! Більшість поломок усувається ремонтом чи заміною складової деталі у нашому автосервісі. Дізнатися ціни можна тут
Або звертайтеся до нас: тел. +38(067) 650-18-00
м. Одеса вул. Житомирська 46
З любовʼю до своєї справи, команда АвтоДоктор
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор