Ремонт кермових редукторів вантажних авто: конструкція, види, ознаки та причини поломок
Ремонт кермових редукторів вантажних авто: конструкція, види, ознаки та причини поломок
На всі великовантажні авто та фури встановлюють кермові редуктори ГУР, тоді як легковики, за винятком деяких моделей позашляховиків (наприклад, Mercedes G класу Geländewagen), оснащуються механічними, гідравлічними або електричними рейками.
Рульовий редуктор – це вузол, що забезпечує передачу зусилля від керма до поворотних колес вантажівки. Механізм дозволяє збільшити крутний момент, прикладений до керма, і полегшити управління важким транспортом. Рульовий редуктор вантажної машини потужніший, важчий і більший за розмірами приблизно у 5 разів, ніж рульова рейка, тому ремонт цього пристрою складніший і дорожчий. Не кожна СТО візьметься знімати з вантажівки цей агрегат, не кажучи вже про ремонт.
Конструкція та види рульових редукторів
Рульові редуктори ГУР мають одну особливість – для їх виготовлення застосовуються виключно міцні зносостійкі матеріали (зварна сталь, чавун). Завдяки цьому компоненти редуктора мають супер підвищену міцність і довговічність, на відміну від рульової рейки.
Редуктор складається з корпусу, всередині якого розташована система валів, зубчасті колеса, підшипники, сальники, ущільнення та інші комплектуючі. На вантажівках різних марок та моделей можуть встановлюватись різні редуктори, які відрізняються:
- Тип передачі (зубчасте колесо, черв’як).
- Формою зубчастих коліс – циліндр, конус.
- Числом ступенів - 1,2,3-ступінчасті.
- Кінематичною схемою – роздвоєна чи розгорнута.
- Розташуванням валів – вертикальні, горизонтальні.
Цікавий факт: часто однакові кермові редуктори можуть встановлюватись на різні марки вантажних машин. Наприклад, на вантажівки Scania, Daf та Mercedes одного покоління (euro 2, 3, 4, 5) може встановлюватись однаковий агрегат. На легкових авто такого ніколи не буває, крім одного концерну VAG (на автомобілі VW, Golf, Skoda Octavia, Audi a4 та Seat Leon одного покоління може бути встановлена однакова кермова рейка).
Ознаки несправностей кермового редуктора ГУР
Якщо у рульовому редукторі всі деталі справні, водій може повертати вантажівку туди, куди потрібно, не докладаючи для цього особливих зусиль. А у разі виходу з ладу окремих деталей автомобіль стає некерованим, і експлуатувати його не можна (але можна доїхати до СТО або стоянки). Як правило, раптові поломки редуктора трапляються досить рідко. Зазвичай, редуктор подає наступні сигнали, щоб на нього звернули увагу:
- Збільшення зусилля для обертання керма, особливо при поворотах або низькій швидкості руху.
- Поява люфтів, шумів чи вібрації при повороті керма.
- Витік рідини з кермового редуктора.
- Нерівномірність ходу керма або занесення автомобіля убік.
Якщо ви помітили одну або кілька з цих ознак, рекомендуємо не затягувати та звернутися до спеціалізованого сервісу АВТОДОКТОР (Одеса) для діагностики та ремонту кермового редуктора ГУР. Не варто ігнорувати ці симптоми, оскільки вони можуть призвести до серйозних наслідків для безпеки водія та пошкодження інших елементів кермового керування. До речі, ми ремонтуємо також редуктора легкових автомобілів.
Причини виходу з ладу кермового редуктора
Найчастішими причинами несправностей кермового редуктора є:
- Тривала їзда поганими дорогами, що призводить до виникнення люфтів зубчастих з’єднань.
- Використання причіпних коліс на рульовій осі, що спричиняє підвищене навантаження на компоненти рульового керування.
- Запиленість і різкий перепад температури призводять до псування сальників та ущільнюючих елементів, і як наслідок - протікання рідини з кермового редуктора.
- Вихід з ладу інших елементів кермової системи (насос, шланги гідросистеми), що призводить до потрапляння металевої стружки та інших абразивних частинок у гідросистему та кермовий редуктор.
Так як в ГУР все взаємопов’язано, то перераховані вище ознаки можуть вказувати не тільки на поломку редуктора, але і інших гідравлічних механізмів вантажівки. Визначити несправність «на око» неможливо. Обов’язково потрібні для цього кваліфіковані механіки, які знайдуть проблему напевно і виконають грамотний ремонт.
Редуктор має елементи, які у процесі ремонту можна замінити або відновити. Далеко не у кожному українському автосервісі є ця послуга. Зазвичай редуктор знімається і транспортується кур’єром на СТО «АВТОДОКТОР» та назад після ремонту (безкоштовно у межах м. Одеса). Також редуктор можна надіслати на ремонт транспортною службою з іншого міста України.
Етапи ремонту редуктора у знятому вигляді
Ремонт вже знятого та доставленого на СТО рульового редуктора з вантажівки складається з наступних етапів:
- Повне розбирання вузла.
- Очищення та відмивання деталей від технологічних відкладень.
- Дефектування зношених запчастин.
- Заміна сальників, ущільнень, компресійних кілець тощо.
- Відновлення (полірування) поверхні валу (якщо потрібно).
- Складання та калібрування гідравлічного вузла.
- Випробування редуктора на діагностичному стенді.
7 причин замовити ремонт редуктора в СТО АВТОДОКТОР
Наші переваги для Вас:
- Кваліфіковані автомеханіки з величезним стажем ремонту ГУР.
- Надаємо гарантії на роботу на строк від 6 місяців.
- Маємо потужну ремонтну базу для якісного ремонту.
- Ремонтуємо редуктори на будь-які марки вантажівок (MAN, Volvo, Iveco, Renault, Scania тощо).
- Тримаємо на складі необхідні запчастини та комплектуючі для оперативного ремонту.
- Безкоштовно привеземо ваш редуктор на СТО своїм транспортом у межах Одеси.
- Є вже відреставровані вузли на найпоширеніші моделі вантажівок.
Залишилися питання? Телефонуйте та задайте їх нашому менеджеру. Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00. м. Одеса, вул. Житомирська 46. З любов’ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор