Ремонт гідропідсилювача керма (ГУР) своїми руками

Гідравлічний підсилювач керма (також називають просто гідропідсилювачем, Гуром) -гідравлічна система автомобільного транспортного засобу. Вона є однією з частин кермового механізму. Завдяки їй можна керувати напрямком руху транспортного засобу при збереженні необхідного «зворотного звʼязку». Вона робить задану водієм траєкторію руху авто стійкою і однозначною. Як і будь-яка інша деталь авто, ГПК не захищений від поломок, через які кермо починає вібрувати, мимовільно повертатися або повертатися з працею. У цьому випадку потрібна діагностика і ремонт гідропідсилювача.

Підготовчі роботи

Перш ніж ремонтувати ГПК, його потрібно підготувати. Підготовка включає в себе послідовні заходи:

  1. Очищення гідропідсилювача від бруду для запобігання її потрапляння в порожнини механізму при відʼєднанні шлангів.
  2. Відкачування рідини з бака насоса ГПК (максимально можливу кількість).
  3. відкручування гвинтів муфти кермового вала з нижньої частини машини за допомогою шестигранника. Попередньо необхідно відзначити, в якому становищі вона знаходиться відносно вала гідропідсилювача.
  4. Зняття еластичної муфти зі шліців за допомогою монтування.
  5. Процедура відключення кермових тяг від сошки за допомогою знімача.
  6. Підйом машини за допомогою домкрата і зняття переднього лівого колеса.
  7. Ослаблення трьох болтів, що скріплюють гідропідсилювач з лонжероном і розташованих з боку арки. Це робиться за допомогою торцевого ключа №15. Два болта з трьох знімаються.
  8. Злити рідину. Для цього під штуцери шлангів підкладається ємність.
  9. Герметизація шлангів і штуцерів.
  10. Зняття третього болта шляхом утримування гідропідсилювача однією рукою.

Етапи ремонту гідравлічного підсилювача

Перед тим як приступити до самостійного ремонту гідравлічного підсилювача керма, необхідно вивчити інформацію про конструкції конкретного автомобіля. Іноді щоб відремонтувати ГПК, його необхідно повністю розібрати. Є моделі, які розбираються частково, і ті, які взагалі краще не чіпати. Але якщо ви вже доторкнулися до механізму і вивернули деякі гвинти з гайок, постарайтеся не розгубити їх і звернутися в сервісний центр.

Для ремонту гідропідсилювача дійте за таким алгоритмом:

  1. Підготуйте міцний шестигранник №6 і старий піднос для зливу АТФ.
  2. Попередньо зніміть всі заглушки зі штуцера.
  3. Обертаючи сошку, підійміть ГПК так, щоб почала зливатися рідина.
  4. Зніміть вал сошки.
  5. Відкрутіть всі чотири болта. Для їх кріплення використовується фіксуюча мастика, тому откручиваются вони насилу.
  6. Відкрутіть контргайку з регулювального гвинта.
  7. Обертальними рухами необхідно вкрутити гвинт в редуктор. Після чого потрібно виштовхнути вал з кришкою редуктора і сошкою.
  8. Якщо немає необхідності в заміні манжети і усунення люфту вала, сошку не знімаємо. Замість цього відкручуємо пробку зворотного клапана.
  9. Струсніть клапан і дістаньте пружину.
  10. Відкрутіть з кришки болти і обертальними рухами вала постарайтеся виштовхнути кришку з корпусу. Слідкуйте за тим, щоб вал не був викручен з кулькової гайки.
  11. Тепер піддягаємо щілину, завдяки чому можему дістати вал, кришки і поршень з редуктора. Зробіть це.
  12. Для демонтажу кулькової гайки викрутити вал і зберіть кульки.
  13. Відпустіть контргайку, а потім відкрутіть підшипник.
  14. Вийміть підшипники і корпус гайки з корпусу поршня.
  15. Зігніть контровку болтів, щоб розібрати гайку. Для цього вам потрібно відкрутити їх, зняти скоби і обидві деталі каналу кулькопровода.
  16. Займіться пошуком причини поломки. Зазвичай причинами люфту гідравлічного підсилювача керма є зазори в підшипникової частини валу, механізмі «вал - кулькова гайка», підшипникової частини кульковою гайки.
  17. Відрегулюйте знайдені зазори. Як правило, вони виникають при ослабленні різьбових зʼєднань, що утримують підшипникові вузли. У разі якщо ви знайшли люфт в частині вал-кришка, вам потрібно відпустити контргайку і затягнути її так сильно, щоб він зник. Всі ці маніпуляції потрібно проводити в ідеальній чистоті, коли кожна деталь вичищена до блиску.
  18. Постарайтеся зібрати редуктор, діючи в зворотному порядку. Після закінчення робіт змастіть всі деталі АТФ.

Якщо з власноручним ремонтом гідропідсилювача ви зіткнулися вперше, перш ніж приступати до робіт, рекомендується докладно вивчити його креслення.

Якщо ви вперше робите ремонт гідропідсилювача, для початку вивчіть його докладні креслення. Розбираючи його, не полінуйтеся скористатися нескладної хитрістю, яка в подальшому вам дуже допоможе. Пронумеруйте окремі чисті аркуші і при розборі кожну деталь розміщуйте на окремий листочок з відповідним числом. Після закінчення всіх маніпуляцій це дозволить швидше зібрати механізм.

Способи усунення нерівностей

Найчастіше при розборі гідропідсилювача можна виявити, що на внутрішній частині циліндра є нерівності або шорсткості. Вони і можуть стати причиною несправної роботи механізму. Щоб усунути їх, знадобиться:

  • наждачний папір зернистістю від 1000 до 2000,
  • Уайт-спірит,
  • ганчірʼя,
  • свердло на 12 мм або більше,
  • трикутний надфіль,
  • електрична дриль.

Щоб відполірувати вал, потрібно скласти наждачний папір вдвічі і протягнути її в кожен паз. Рухати шкурку слід акуратно, без фанатизму. Всі гострі задирки, які будуть зʼявлятися з бічних і зовнішніх країв, необхідно прибирати з обох сторін.

Для полірування поверхні циліндра, необхідно спорудити підручну шліфувальну машинку. Ви можете зібрати її, використовуючи дриль, товсте свердло і наждак. Далі слід накрутити папір в 2-3 обороту проти обертання дрилі. Простежте, щоб не утворилися зазори. Щільно намотайте шкурку на свердло, яке вставляється в дриль. Далі утримуючи циліндр в вертикальному або горизонтальному положенні, слід обробити наждачним папером його шорсткі боку. Починати потрібно з шкурки шорсткістю P1000, а закінчувати - P2000.

Досягнувши ідеальної гладкості, вали і циліндр необхідно протерти ганчіркою, змоченою Уайт-спіритом. Далі всі деталі гідропідсилювача потрібно зібрати в зворотному порядку. Перед установкою кришки ГПК слід підняти в горизонтальному положенні і перевірити рух шківів насоса. Переконавшись, що всі деталі обертаються, можна закрити кришку і закрутити болти.

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!