Ремонт електромобіля Kia Soul 2014-2017 р.в.: поширені проблеми з батареєю та способи вирішення

За заявою заводу-виробника, заміна батареї відбувається в середньому через кожні 130 – 150 тис км пробігу. Тобто при активній експлуатації електрокара, батарея прослужить приблизно 7 років. Далі вона різко деградує. Від рівня деградації залежить, який бюджет знадобиться на ремонт електромобіля. Спочатку розглянемо особливості охолодження високовольтної батареї KIA Soul EV 2014-2016-2017 років. На відміну від гібридів, електрокари KIA Soul мають повітряну систему охолодження високовольтної батареї: повітря забирається внизу сидіння пасажирів, а після теплообміну відводиться на вулицю через клапан, який знаходиться в багажнику, в задній його частині. Конструкція повітроводів системи охолодження дуже примітивна і не має фільтрів, тому батарея не тільки піддається тепловому впливу, а й засмічується комахами, пилом, що потрапляють із салону авто.

Мінус цієї системи охолодження

Така система охолодження лише прискорює деградацію акумулятора та, як результат, ремонт або заміну батареї/елементів. Уявимо ситуацію, влітку ви приїжджаєте до зарядної станції, ставите машину на зарядку та йдете у своїх справах. В цей час батарея заряджається і її температура підвищується, авто це бачить і включає обдув для охолодження, але згадайте свої відчуття коли влітку ви підходите до машини, яка пару годин стояла під сонцем і відчиняєте двері? А тепер уявіть, у нас є гаряча батарея, яка обдувається розпеченим повітрям. Звичайно в таких умовах не доводиться говорити про тривалий термін служби батареї.

Серед типових проблем із батареєю даної моделі електрокара можна виділити:

  • Знижується пробіг KIA Soul - електрокар проїжджає близько 30-40 км на одному заряді. Проблема вирішується шляхом заміни кількох осередків, при цьому SOH можна підняти до 70% і тим самим збільшити пробіг авто.
  • Пробіг становить 80-100 км, але при прискоренні, виникає помилка “черепашку” (загоряється значок на панелі приладів із зображенням «черепашки» і написом «Обмеження функціональних можливостей двигуна»). У цьому випадку можлива заміна елементів (комірок/модулів), щоб на панелі приладів зникла черепаха, але швидше за все, пробіг особливо не збільшиться. Тоді допоможе лише повна заміна батареї.
  • Електромобіль KIA Soul заряджається лише до 80%. Це відбувається, якщо один осередок повністю деградував. Він раніше за інших заряджається до 100%, а зарядка других досягає позначки 60-70%, тому панель авто і показує 70-80%. Для вирішення проблеми необхідно замінити один осередок або кілька штук.
  • Вискакує помилка заряджання. У Kia Soul 14-16 років випуску така проблема сьогодні актуальна через перепади електрики в мережі на фоні російських ракетних ударів по енергосистемі України. При напрузі 240 вольт і вище машина ловить помилку по зарядці Charger, а після кількох таких помилок, які записуються в пам’ять бортового комп’ютера, електрокар взагалі перестає заряджатися. Проблема вирішується шляхом скидання помилки.

Для довідки: SOH - ступінь працездатності акумулятора, що показує поточний стан батареї/осередку по відношенню до її ідеального стану.

Проблеми взимку та влітку

У зимовий час за мінусової температури повітря, коли електрокар запускається, на акумулятор з повітроводів дме холодне повітря, яке прискорює деградацію батареї. І лише під час руху авто температура поступово стабілізується. Влітку у спеку, навпаки, відбувається перегрів батареї через попадання розпеченого повітря. В результаті елементи живлення постійно перегріваються і можуть раніше вийти з ладу. І, як правило, деградація через перегрівання починається з осередків за №№ 14 та 96 (верхні елементи). «Олії у вогонь» додає кришка із пластику, якою закритий акумулятор (ефект термоса).

Потрібно знати! Поки всередині батареї знаходиться рідкий електроліт, перегріви ще компенсуються, але приблизно через 3-4 роки експлуатації електромобіля консистенція рідини густіє, потім перетворюється на желе, далі - на зубну пасту, яка вже не справляється з термічним навантаженням.

Ланцюгова реакція сусідніх елементів

Першими починають деградувати від перегріву елементи 14 і 96, після чого відбувається ланцюгова реакція і деградують сусідні і т.д., поки всі верхні осередки не вийдуть з ладу. Інтервал між заміною сусідніх осередків – кілька місяців.

Як відбувається ремонт батареї

Якщо на черговому ТО виявилася проблема із зазначеними вище елементами батареї, питання вирішується двома способами:

  1. Послідовно замінити зношені елементи по колу. Тут дві складності: а) доведеться один раз на кілька місяців, а то й раніше, відвідувати сервіс для заміни наступних елементів; б) на ринку практично не знайти верхні елементи. Інженери нашого сервісного центру вміють переробляти елементи із середніх секцій у верхні без паяння та зварювання. Для цих цілей використовується спеціальний пристрій
  2. Повністю замінити акумулятор KIA Soul EV. Головне, щоб нова батарея абсолютно відповідала характеристик заводу виробника.

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!