Проблеми з обертанням керма: причини, наслідки, ремонт

Існує кілька основних видів підсилювачів кермових систем, які використовуються для полегшення керування автомобілем. Ось три найпоширеніших типи підсилювачів кермових систем:

Гідропідсилювач керма:

Гідропідсилювач керма (HPS) використовує гідравлічний принцип для підсилення зусиль, які необхідні для обертання керма. Він складається з гідронасоса, гідравлічного циліндра та кермового механізму. При обертанні керма гідропідсилювач виробляє додатковий тиск гідравлічної рідини, що зменшує зусилля, необхідні для повороту коліс. Гідропідсилювач керма забезпечує більшу точність та контроль при керуванні, особливо на великих швидкостях.

Електропідсилювач керма:

Електропідсилювач керма (EPS) використовує електричний мотор для надання підсилювального ефекту. Він замінює традиційні гідропідсилювачі та механічні підсилювачі керма. EPS забезпечує більшу ефективність, оскільки електромотор споживає енергію тільки при необхідності, що дозволяє зменшити споживання палива. Він також забезпечує більшу гнучкість, оскільки може бути програмований для налаштування сили підсилення в залежності від умов їзди.

Механічний підсилювач керма:

Механічний підсилювач керма (MPAS) використовує механічні механізми, такі як редуктори, шестерні та рейки, для підсилення сил, що діють на кермо. Він не використовує гідравліку або електричний струм, але залежить від фізичних зусиль водія. MPAS часто використовується в старіших автомобілях та вантажних автомобілях, але з появою більш ефективних технологій, він замінюється гідро- та електропідсилювачами.

Кожен з цих типів підсилювачів керма має свої переваги та використовується в залежності від типу автомобіля та технологій. Важливо пам’ятати, що система підсилення керма має бути правильно налаштована та обслуговуватися, щоб забезпечити безпеку та ефективність керування автомобілем.

Коли власники автомобілів звертаються до автосервісу з проблемами з обертанням кермового колеса, найчастіше вони мають на увазі такі ситуації:

  1. Важке обертання керма: Це означає, що кермо важко повертається при керуванні автомобілем. Водії можуть відчувати значні опори або потребу великих зусиль для повороту керма. Це може бути спричинено проблемами у кермовій системі, такими як несправність гідропідсилювача, зношені частини рейки керма або недостатня рідина у гідропідсилювачі.
  2. Неадекватне обертання керма: В цьому випадку кермо може бути непередбачуваним або недостатньо реактивним при керуванні автомобілем. Водії можуть помічати, що кермо реагує затримкою або неадекватно на їхні вказівки. Це може бути пов’язано з проблемами в електричній системі керма, наприклад, несправністю електропідсилювача, датчиками або електричними з’єднаннями.
  3. Шуми або скрегіт: Деякі власники автомобілів можуть спостерігати появу шумів або скреготіння при повороті кермом. Це може бути ознакою проблем з підшипниками, кульковими шарнірами, гнучкими шлангами або іншими частинами кермової системи, які вимагають підтримки або заміни.

Коли власники автомобілів зазначають проблеми з обертанням кермового колеса при зверненні до автосервісу, механіки перевіряють кермову систему, включаючи гідропідсилювач або електричну систему керма, наявність пошкоджень або зносу, рівень рідини, датчики та інші важливі компоненти. Це допомагає визначити причину проблеми та здійснити необхідний ремонт або заміну пошкоджених деталей, щоб відновити нормальне функціонування кермової системи та забезпечити безпеку під час керування автомобілем.

Водіння автомобілем з неправильним обертанням керма може бути не тільки незручним, але й небезпечним. Якщо ви помічаєте, що кермо не повертається легко, або навіть блокується під час повороту, варто негайно зайнятися діагностикою та ремонтом. У цій статті ми розглянемо основні причини, наслідки та можливі методи ремонту проблем з обертанням керма.

Кермо стало обертатися важче

Якщо кермо легкового автомобіля стало крутитися набагато важче, це може бути ознакою проблеми в кермовій системі. Важке крутіння керма може ускладнити керування автомобілем і призвести до небезпечних ситуацій на дорозі. Ось кілька можливих причин цього явища:

Низький рівень рідини у гідропідсилювачі керма

Гідропідсилювач керма використовує гідравлічну рідину для полегшення крутіння керма. Якщо рівень рідини у гідропідсилювачі нижче норми, це може призвести до важкості крутіння керма. Перевірте рівень рідини та, якщо необхідно, додайте потрібну кількість.

Пошкодження гідропідсилювача керма

Гідропідсилювач може мати пошкодження або несправності, які впливають на його функціонування. Наприклад, проблеми з клапанами, протікання рідини або несправність в самому підсилювачі можуть призводити до важкості крутіння керма. У такому випадку необхідно звернутися до кваліфікованого механіка для діагностики та ремонту гідропідсилювача.

Проблеми з іншими частинами кермової системи

Крім гідропідсилювача, інші компоненти кермової системи, такі як рейка керма, підшипники, кулькові шарніри або рульові тяги, можуть бути пошкодженими або зношеними. Це може впливати на легкість крутіння керма і створювати важкість. Діагностика та ремонт цих частин можуть бути необхідними для вирішення проблеми.

Великий люфт (вільний хід) керма легкового автомобіля

Великий люфт (вільний хід) в кермі легкового автомобіля є проблемою, яка вимагає уваги і може вплинути на керованість та безпеку під час водіння. Люфт означає відсутність або недостатній опори та реакції в рульовій системі, коли ви повертаєте кермо. Ось кілька можливих причин великого люфту в кермі:

Зношеність або пошкодження рульових механізмів

Рульові механізми, такі як рейка керма, кулькові шарніри, підшипники або шток рульового механізму, можуть зноситися з часом або пошкоджуватися. Це може створювати вільний хід у кермі. Заміна або ремонт пошкоджених частин рульової системи може відновити опору та контроль над кермом.

Неадекватна налаштування рульової системи

Неправильне налаштування рульової системи може призводити до великого люфту. Наприклад, недостатнє натягнення гайок кулькових шарнірів або неправильний зазор у рульовому механізмі можуть призвести до вільного ходу в кермі. Налаштування рульової системи згідно вимог виробника автомобіля може вирішити цю проблему.

Втрата рідини або проблеми з гідропідсилювачем керма

Якщо гідропідсилювач керма працює неналежно або втрачає рідину, це може призвести до великого люфту. Гідропідсилювач забезпечує підсилення зусиль під час повороту керма, і якщо він не працює належним чином, це може призвести до вільного ходу в кермі. Перевірка рівня рідини, діагностика та ремонт гідропідсилювача можуть бути необхідні.

Рульове колесо обертається нерівномірно (ривками, квадратом)

Часта проблема - це корозія хрестовини рульового кардана. Це компонент карданного вала, який забезпечує передачу крутного моменту та обертання між рульовим валом і валом рульової колонки. Крестовина містить підшипники, які дозволяють їй обертатися при передачі руху. Це дозволяє карданному валу переносити обертальний момент від рульового вала до рульової колонки, що в свою чергу керує передачею руху на передні колеса. Саме підшипники підвержені корозії.

Це легко самостійно продіагностувати: Уявляємо що рульове колесо це циферблат годинника. Якщо підклинювання відбувається кожні 3 години, це ознака виходу з ладу хрестовини. Її необхідно замінити. У деяких автомобілях (часто марки BMW) кермовий кардан виготовлений з алюмінію та заміна хрестовини в ньому проблематична. У такому разі змінюється кермовий кардан у зборі.

Кермо легкового автомобіля не повертається у вихідне положення після повороту

Коли кермо легкового автомобіля не повертається у вихідне положення після повороту, це може бути ознакою проблем у кермовій системі. Ось декілька можливих причин цього явища:

Несправність гідропідсилювача керма

Гідропідсилювач керма відповідає за підсилення зусиль, необхідних для повороту коліс. Якщо гідропідсилювач не працює належним чином, кермо може залишатися у повернутому положенні після повороту. Це може бути спричинено витоком гідравлічної рідини, несправністю клапанів або іншими проблемами в гідропідсилювачі. Необхідно звернутися до автосервісу для діагностики та ремонту гідропідсилювача керма.

Проблеми з рейкою керма

Рейка керма може мати пошкодження або знос, що заважають її поверненню в вихідне положення. Це може бути викликано несправністю в підшипниках, кулькових шарнірах або інших компонентах рейки. Знову ж таки, вам знадобиться допомога кваліфікованого фахівця для виявлення та виправлення проблем з рейкою керма.

Пошкоджені або зношені частини кермової системи

Інші частини кермової системи, такі як шарніри, рульові тяги або гумові підшипники, можуть бути пошкодженими або зношеними. Це може призводити до неправильної роботи системи та утримання керма у повернутому положенні. Виявлення та заміна пошкоджених частин допоможе відновити нормальну роботу кермової системи.

Про ситуацію, коли кермо автомобіля обертається туго в одну із сторін ми писали у статті: Чому кермо автомобіля обертається туго в одну із сторін?

Наслідки проблем з обертанням керма

  1. Погіршення керованості автомобіля: Неправильне обертання керма може зменшити вашу здатність контролювати автомобіль, особливо на великій швидкості або під час виконання складних маневрів. Це може призвести до небезпечних ситуацій на дорозі та збільшити ризик аварії.
  2. Посилене зношування інших частин: Якщо проблеми з обертанням керма не вирішуються, це може призвести до посиленого зношування інших частин кермової системи. Наприклад, неправильне функціонування гідропідсилювача може призвести до пошкодження рейки керма або інших компонентів.
  3. Втрата контролю над автомобілем: В найгіршому випадку, якщо проблема з обертанням керма не вирішується, це може призвести до повної втрати контролю над автомобілем. Це небезпечна ситуація, яка може призвести до серйозної аварії.
  4. В деяких випадках поломки рульової рейки агрегат вже не підлягає ремонту, а потребує заміни. Підібрати нову рульову рейку на Ваш автомобіль можна в каталозі

Висновок

Проблеми з обертанням керма можуть бути серйозними та небезпечними. Якщо ви помічаєте будь-які неполадки з обертанням керма, рекомендується негайно зайнятися діагностикою та ремонтом. Забезпечення надійного та правильного обертання керма є важливим чинником безпеки та комфорту під час водіння вашого автомобіля.

При усіх поломках рульового управління важливо звернутися до професіоналів для діагностики та ремонту. Такі проблеми можуть суттєво вплинути на безпеку та керованість автомобіля, тому важливо вжити відповідних заходів для їх виправлення.

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!