Причини несправності кермової рейки

Кермова рейка - центральний елемент кермового управління автомобіля, що перетворює крутний момент на кермі, а також звʼязує кермову колонку з тягами. При недотриманні умов її експлуатації виникають несправності, мова про які піде в цій статті.

Протікання

Для корекції циркуляції масла і попередження його витікання агрегати з ГПК оснащують силовими сальниками і кільцями. При їх виготовленні використовують тефлон, маслостійку гуму, металеві сплави. Однак ці матеріали не захищені від зносу і втрати первинних властивостей. Несправність, при якій протікає рейка з гідропідсилювачем, може виникнути з наступних причин:

  • знос сальників розподільника і гідроциліндра, штока, червʼячного вала та інших рухомих деталей рейки;
  • корозія, що викликає знос пиляків, розподільника, сальників і штока;
  • зміна фізичних властивостей і форми сальників і ущільнювачів, що впливає на герметичність рейки;
  • знос опорних втулок;
  • несправність підшипника в розподільнику.

Попередити протікання рейки ГПК допомагає контроль над станом пиляків, регулярний огляд агрегату на наявність корозії, своєчасна заміна ущільнювачів і регулярне техобслуговування.

Стукіт і люфти

Стукати і люфтіти кермова рейка може з наступних причин:

  1. Неправильне регулювання. Щоб уникнути появі стукоту і люфту, потрібно правильно регулювати рейку і стежити за станом бічної поджимки штока. В іншому випадку порушується положення датчиків і руйнуються деталі електроприводу.
  2. Знос бічної поджимки. У цьому механізмі найчастіше зношується фольє-вставлення, пружина і контргайка. Їх несправність може викликати швидкий знос і зміну положення штока. Усунути дефект можна шляхом заміни несправної деталі.
  3. Знос підшипників розподільника. Щоб усунути цю проблему потрібно замінити підшипник, перевірити розподільник на наявність іржі і пошкоджень, оцінити стан пиляків рейки.
  4. Знос опорних втулок. Знос втулки викликають механічне тертя, корозію вала, вібрацію при русі, різкі удари. Іноді стукіт у передній осі зʼявляється через несправність наконечників і кермових тяг. Якщо стукають стійки амортизаторів, то вібрації в кермі, як правило, не виникають.

Памʼятайте, що уважне ставлення до автомобіля здатне врятувати навіть ваше життя.

Хрускіт при поворотах

Причиною цієї несправності найчастіше є корозія. Вона може викликати хрускіт червʼячного вала, штока, торсіона, підшипників розподільника та інших деталей рейки. Найчастіше її провокують такі явища:

  1. Корозія або знос штока і червʼяка. Неакуратне використання сальника-пильовика призводить до пошкодження, через яке всередину системи потрапляє волога. Якщо автомобіль завжди їде прямо, а кермо знаходиться в нейтральному положенні, це поступово «розʼїдає» і зношує зуби вала.
  2. Корозія на розподільнику. Через іржу зношується верхня частина золотникового механізму і сальник, що призводить до протікання агрегату. У свою чергу через це кермо починає погано повертатися або рухатися ривками. У кращому випадку фахівці видаляють корозію шліфуванням, в гіршому випадку проводять заміну вузла.

Незалежно від ситуації, виявивши хрускіт при поворотах, зверніться в сервіс.

Проблеми обертання керма

Ця ознака несправності може говорить про різні поломки. Так, причиною «важкого» керма може бути:

  1. Кільцевій знос. При тривалій роботі всередині рейки зʼявляються борозни, в яких накопичується масло. Це призводить до зниження тиску і обваження керма.
  2. Знос котушки і торсіона. Знос ущільнювачів кілець котушки також призводить до зниження тиску і тугому обертанню керма.
  3. Несправність електропідсилювача. При поломці цієї деталі не тільки важчає кермо, але також зʼявляється характерний звук. Зазвичай причиною цьому служить волога, яка окислює і замикає контакти.
  4. Пошкодження корпусу рейки. При постійному впливі поршня штока на корпус рейки зʼявляються борозни, що призводить до порушення герметичності камер гідроциліндра і складнощів при повороті керма. Несправність усувають заміною корпусу.
  5. Знос поршня штока. Тертя, вібрації і різкі удари під час їзди - причини зносу поршня. Це викликає неправильний розподіл тиску в камерах гідроциліндра і обважнення керма. Щоб усунути цю проблему потрібна заміна ущільнювачів або поршня.

Точно виявити, які саме несправності в системах автомобіля призвели до тих чи інших ознак, може тільки фахівець. Якщо вашої кваліфікації недостатньо, обовʼязково зверніться в сервіс.

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!