Чому виробники відмовляються від гідропідсилювача керма на користь ЕУР?
З моменту першого впровадження ГПК компанією «General Motors» на Cadillac V12 в 1933 році, принципова конструкція гідравлічного підсилювача керма до наших днів кардинально не змінилася. Залишився все той же гідравлічний насос, зʼєднаний з рейкою, для підтримки тиску. На вітчизняні легкові авто гідропідсилювач керма почали ставити тільки в 90-і роки. Однак вже на стику століть в електроніці стався стрімкий ривок: у автопромі зʼявилися нові пристрої ЕУР - електропідсилювач керма, що не мають зворотного звʼязку з дорожнім покриттям, і вибудовують роботу тільки на програмному рівні, по проводці.
Можливості ЕУР
Принцип дії електропідсилювача керма зовсім інший. ЕУР виконаний за типом електромотора. Він встановлюється на валу або кермовій рейці, допомагаючи обертати передні колеса авто, завдяки впливу електромагнітного поля. Мозком системи управління є вбудований компʼютер. В який бік і з Каїм зусиллям потрібно крутити кермо система визначає завдяки 2-розум електронним датчикам, що відповідають за зусилля крутного моменту і кут повороту. В який бік обертається кермо, в ту ж йде ЕУР. Незважаючи на те, що ЕУР дорожче, він набагато менше за розмірами і легше. Чому виробники відмовляються від гідравліки на користь ЕУР?
ЕУР в комплексі з іншими електронними компонентами авто
Справа в тому, ЕУР активно взаємодіє з іншими системами легкового авто (курсової стійкості, пасивної безпеки і т.д.). Завдяки електропідсилювачу, наприклад, автомобіль може самостійно заїхати на паркувальне місце. А при їзді, ЕУР контролює і коректує рух автомобіля в момент відведення в сторону або нишпорення по дорозі. Електронні системи управління нового покоління коректують траєкторію руху автомобіля на поворотах. В недалекому майбутньому, з появою нового програмного забезпечення, перед електропідсилювачем керма відкриваються нові перспективи. Безумовно, ГПК таким не зможе похвалитися.
Що надійніше ГПК або ЕУР
Електропідсилювач дуже сильно залежить від примх електроніки. І це факт. Чим більше його термін експлуатації, тим вище ймовірність, що він вийде з ладу. Хоча, це стосується всіх типів підсилювачів керма. Адже як говорив мій дідусь: «Найнадійніший - це кінь. Куди потягнув, туди і повернула ». Якщо серйозно, то ГПК працює менш надійно і він має свої вади. Якщо довго утримувати кермо в одному з крайніх положень, він може швидко вийти з ладу через збільшення тиску в гідравлічній системі. Швидкозношувані гумки зʼєднань, постійно підтікають трубки змушують постійно доглядати за машиною. Гідропідсилювачі дуже бояться морозів, так як масло втрачає свої якості і густіє, що призводить до зносу основних деталей гідравлічної системи. Безумовно, ГПК ремонтопридатність свого сучасного аналога. Його беруться ремонтувати СТО та навіть гаражні майстри, адже для ремонту не потрібен великий досвід, спеціальний інструмент і програмне забезпечення. Тому легковика з ГПК краще підходять для глибинок і віддалених від обласних центрів населених пунктів.
Поширені поломки
Основні несправності ГУР і їх причини:
- При повороті кермового колеса зʼявляється віддача (слабкий натяг або значний знос ременя ГУР).
- Кермо повертається в крайні положення з величезним зусиллям (слабкий натяг або знос ременя ГУР, недостатньо або відсутній рідина в розширювальному бачку, насос видає слабкий тиск, завоздушіваніе системи, засмічений фільтр).
- Кермо повертається в середньому положенні з великим зусиллям (несправність насоса, кермової рейки).
- Дисбаланс кермового механізму (брак робочої рідини або завоздушіваніе гідравлічної системи, знос рейки, неправильна геометрія приводу, проблеми з розвалом/сходженням, спущені шини).
- Підвищений шум ГУР (недостатньо або відсутній рідина в розширювальному бачку, запобіжний скидання масла при крайньому лівому або правому положенні керма).
Основні несправності ЕУР і їх причини:
- Поломка контролера швидкості/не надходить сигнал (поломка безпосередньо датчика, порушення цілісності електропроводки, ненадійний контакт датчика з електричною мережею).
- Впало напруга електромережі (сів акумулятор, несправний генератор або неправильно підібране устаткування по потужності).
- Поломка керуючого модуля/блоку управління (необхідна ретельна діагностика в спеціалізованому сервісному центрі).
Висновок
З огляду на все ЗА і ПРОТИ, можна зробити висновок про те, що автомобілі з гідропідсилювачем простіше ремонтувати і дешевше обслуговувати. Вони підходять більше для провінцій, де немає хороших фахівців з електронним пристроям. Але з точки зору комфорту і безпеки, краще придбати авто з ЕУР - вони ідеально підходять для міської їзди. Тут, головне, мати під рукою контакти фахівців з ремонту електропідсилювачів, в разі поломки або поганої роботи пристрою. Запишіть в свій телефон номер (067) 650-18-00. Телефонуйте і вам обовʼязково допоможуть з проблемою несправності електропідсилювача керма.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор