Ознаки, причини поломки та ремонт гальмівних супортів, скоб супортів. Чому стукає супорт?
Ознаки, причини поломки та ремонт гальмівних супортів, скоб супортів. Чому стукає супорт?
Як тільки водій натискає педаль гальма, спрацьовує цей самий супорт і притискає колодки гальмівного механізму до диска колеса, після чого машина зменшує хід і зупиняється.
Поломка гальмівного супорта може призвести до ДТП, тому важливо вчасно проходити ТО, а при найменших ознаках несправності цього механізму – терміново відвідати СТО Автолікар (Одеса), де досвідчені автомеханіки виконають діагностику та відремонтують гальмівну систему вашого авто. Так ви гарантовано уникнете ризиків аварій, забезпечите свою безпеку та пасажирів.
Які бувають автомобільні супорти
Гальмівні пристрої класифікують за такими ознаками:
- місце встановлення – передня або задня вісь;
- з інтегрованим ручником або без нього;
- конструктивні особливості - фіксована або плаваюча скоба;
- кількість поршнів – супорт може мати 1, 2, 4 поршнів (на спорткарах та автомобілях люкс класу їх може бути 6, 8 і навіть 12 шт.).
Ознаки та причини поломки супорта
Вас повинні насторожити такі симптоми:
- Веде кермо вбік.
- Одне з коліс найбільше нагрівається під час поїздок.
- Дуже легко натискається гальма педаль.
- Ручне гальмо не тримає.
- Дзвінкий характерний стукіт при русі поганою дорогою, який зникає при натисканні педалі гальма.
- Гальмо спрацьовує із запізненням при натисканні педалі гальма.
- Протяжність гальмівного шляху авто збільшилася.
Помітили один із перерахованих вище симптомів? Запишіться на діагностику гальмівної системи на СТО Автолікар.
Які найчастіше трапляються поломки супорта:
- Заклинив поршень, який покрився корозією через проникнення під пильник вологи.
- Заклинили напрямні скоби супорта через брак мастила у мастильних отворах, корозії внаслідок морального зношування пильників.
- Розшарувався гальмівний шланг через «старіння», зносилися гумові ущільнення, через що протікає гідравлічна рідина.
- Попадання великої кількості вологи до гальмівної рідини.
- Повітряна пробка гальмівної системи (якщо раніше супорт змінювався некваліфікованим майстром, який не дотримувався технології заміни).
- Перестало «тримати» ручне гальмо при зносі або обриві.
- Заклинив шток ручного гальма через корозію.
Незважаючи на те, що супорти виготовляються з чавуну та інших твердих металів, деякі водії примудряються їх «вбити». Перевірено на практиці. Як правило, це трапляється внаслідок сильних ударів і корозії. Тому, якщо у вас агресивний стиль їзди з частими та різкими гальмами, то хоча б регулярно перевіряйте передні супорти, оскільки вони більш навантажені, ніж задні. Але краще не лихачити, а їздити спокійно, адже недарма в народі люди кажуть: «тише їдеш – далі будеш».
Але, навіть при тихій, спокійній їзді немає гарантій того, що не вийдуть з ладу задні супорти, тому що в них, як правило, вбудований пристрій ручника. Це пов’язано з тим, що ручник має складну конструкцію, яка складається з багатьох деталей, а чим їх більше – тим ймовірність поломки механізму зростає.
Через поломку ручника, із супортом виникають такі проблеми:
- колодки нерівномірно зношуються внаслідок зносу чи корозії деталей ручника;
- обривається трос ручника, через що авто може скотитися з ухилу (частіше застосовуйте ручник за призначенням, щоб уникнути корозії).
Чому стукає супорт?
Одна з ознак, що сигналізує про проблеми з гальмівною системою - це стукіт, який може з’явитися на авто навіть з невеликим пробігом. Про проблеми з супортом свідчить гучний звук з боку гальм при русі по вибоїстих дорогах на малій швидкості, при натисканні гальма - стукіт зникає.
Якщо симптоми підтверджуються, значить проблема пов’язана з супортом. Вузол може стукати з наступних причин:
- з’явився люфт напрямних у скобі супорта;
- стукають колодки;
- відсутні притискні пластини гальмівної колодки.
Перша причина – найпоширеніша. Часто стукіт напрямних плутають з іншими деталями ходової (може стукати і рульова рейка). Але досвідчені автомеханіки автосервісу Автолікар не переплутають цей звук ні з чим - він досить дзвінкий і часто гучний.
Люфт напрямних у скобі супорта виникає через пробіг дорогами з неякісним дорожнім покриттям. Поступово направляючі розбовтуються і розбивають отвір. Також проблема може виникнути через попадання вологи та бруду внаслідок пошкодження пильника направляючого пальця скоби.
Як усунути люфт напрямних скоби
Нова скоба – досить дорога деталь. На деякі авто скоба продається у зборі з супортом. Проте б/в деталь не вирішить проблеми, оскільки найчастіше через пробіг автомобіля, вона знаходиться приблизно у такому ж стані і має суттєві дефекти.
На СТО Авдоктор автомеханік прибере конусність отвору та встановить ремонтні напрямні, провівши такі маніпуляції:
- очищення отвору;
- розгортання отвору в необхідний (ремонтний) розмір;
- встановлення напрямних ремонтного розміру;
- набивання нового мастила;
- встановлення нових пильників напрямного пальця (обов’язково).
Напрямні мають зовнішній діаметр від 8 до 12 мм. Найчастіше отвір розгортається на 0,5 мм. Тобто, наприклад, якщо палець був 8мм, то встановлюємо 8,5мм.
Також напрямна може клинити. Зазвичай при цьому відбувається нерівномірне зношування колодок, і навіть клин колеса або навпаки відсутність гальмування колеса. Ремонт виконується аналогічно. Якщо посадка не вироблена – напрямні змінюються на нові стандартні (оригінальні), якщо є виробіток – змінюються на ремонтні.
Довіряйте ремонт гальмівної системи виключно фахівцям, щоб бути на 100% впевненим у своєму автомобілі. Вибирайте наше профільне СТО, де вашому авто проведуть повну діагностику гальм, відремонтують супорт та запропонують купити необхідні (оригінальні) деталі на заміну, не відходячи від каси.
Записатися на діагностику можна за телефоном +38 (067) 650-18-00 або через один із месенджерів.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор