Основні симптоми несправностей в кермовій системі
Шум під час обертання керма нерухомого автомобіля, стукіт при їзді по ямах, гучне «виття» в разі маневрування на стоянці - причин появи небажаних звуків може бути відразу декілька, і жодна з них не обіцяє нічого хорошого.
Може здатися, що кермові системи старих автомобілів були більш довговічними. Насправді у будь-якого сучасного керма «життя» зовсім не легке, особливо через те, що автомобілі стають все важче, а все більше і більше моделей залишають завод на шинах типу RunFlat. Їзда на такій гумі шкідлива тим, що дуже жорстка бокова стінка шини глушить удари не в повній мірі, і вони «переносяться» далі на елементи шасі - підвіску і кермовий механізм. Однак є і хороша новина: більшість дефектів дають про себе знати заздалегідь, і якщо усувати їх вчасно, то і витрати зазвичай можна звести до цілком прийнятних сум.
Обмовимося на самому початку: перш ніж почати самостійно оцінювати стан окремих компонентів підвіски на підставі звуків, що виникають в шасі, ви повинні звернути увагу на два моменти. По-перше, стукіт, що доноситься з області передньої осі, може свідчити про знос підвіски, а не кермової рейки. Як це визначити? Ви можете виконати простий тест, який полягає в енергійному обертанні керма нерухомого автомобіля. Шум, стукіт або тріск, що виникають в цей момент, часто вказують на проблему з кермовою рейкою або одним з елементів кермової колонки, наприклад хрестовиною. Виняток: зношені верхні підшипники передніх амортизаторів, які, найімовірніше, «відгукнуться» під час такого випробування. Однак визначити точну причину зможе тільки механік. Памʼятайте: дивна поведінка автомобіля під час руху може вказувати на проблему з підвіскою або кермового управління, а також на цілий «букет» несправностей. Тому не варто самостійно робити висновок. По-друге, якщо стали відчутні утруднені повороти в одну або обидві сторони то це може свідчити про несправності в підсилювачі керма або в самій рейці (ГПК), тоді необхідно дізнатися, який тип підсилювача керма встановлений в автомобілі. У разі Електрогідропідсилювача насос приводиться в дію за допомогою електродвигуна або ременя, в разі електропідсилювача - за допомогою тільки двигуна, найчастіше оснащеного власним електроланцюгом. Система другого типу ефективно витісняє ЕЛЕКТРОГІДРАВЛІКУ навіть в сучасних спортивних автомобілях. Причиною є зниження витрат на виробництво і обслуговування, і, крім того, електрика дозволяє зменшити витрату палива аж до 0,2-0,4 л/100 км. Автомобілі без підсилювача керма? На вторинному ринку вони ще трапляються, але в салонах їх вже не зустрінеш.
Окремою темою є так звані активні системи кермового управління, оснащені додатковим ступінчастим двигуном, що змінює передачу в залежності від швидкості. В автомобілях з електроприводом розрізняють багато типів в залежності від того, де встановлений двигун.
У разі зносу кермової рейки, про що свідчать стук і (або) «плавання» автомобіля на дорозі, можливе відновлення, а в деяких старих машинах може виявитися, що буде достатнім просто відрегулювати люфт. Ціна залежить від того, чи маєте ви справу з гідравлічною кермовою рейкою (необхідний огляд/заміна ущільнювачів, поршня) або електричної, а також від того, чи потрібно замінити кермові тяги.
Якщо насос «виє», почніть з перевірки рівня рідини в зрівняльному баку. Якщо її мало, можливо, є витік або система завоздушена. Насоси, як правило, теж мають шанс на регенерацію, в той час як інші елементи слід замінити. Активно ламаються, крім усього іншого, датчики кермового управління.
Коли ламається насос або кермова передача, багато хто стикається з питанням: замінити або відновити? Перший варіант може виявитися жахливо дорогим. Але другий повинен виконуватися фахівцем, який добре розуміє, що робить, і правильно відновлює всі пошкоджені компоненти.
Рульове управління не тільки забезпечує безпеку, а й часто визначає, чи буде власник транспортного засобу отримувати задоволення від водіння. Тому вкрай важливо стежити за станом елементів цієї складної системи.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор