Несправності насоса гідропідсилювача керма, причини та ознаки поломок

Сучасні технології машинобудування спрямовані на забезпечення комфорту пасажирів і водія під час їзди. Одним з ключових параметрів комфортності автомобіля в управлінні є можливість контролювати його поведінку в дорозі. Для його забезпечення сучасні транспортні засоби оснащуються або системою автопілотування, або вдосконаленим гідропідсилювачем кермового управління. Однак, як і будь-який інший механізм, ГПК схильний до несправностей, яким і буде присвячена ця стаття.

Ознаки несправності гідропідсилювача

Мрія про штучний інтелект, який би керував автомобілем, вже стала реальністю, яка, правда, доступна не для всіх. Зате вдосконалений гідропідсилювач кермового управління встановлюється майже на кожне сучасне авто. Він може бути гідравлічним або електричним. Але в будь-якому випадку його завдання залишається незмінним - робити дії водія за кермом впевненими, інтуїтивними і невимушеними.

Ознакою зносу або пошкодження системи ГПК може стати виникнення:

  • люфту, стукоту і ударів, які віддаються в кермо;
  • ефекту «закушування» на кермі;
  • стукотів у передній осі, які у вигляді вібрації віддаються в кермі;
  • ситуації, коли положення керма не відповідає положенню коліс.

При несправному гідропідсилювачі водієві приходиться докладати зусилля по всьому діапазону обертання керма. Іноді це призводить до того, що кермове колесо після проходження повороту повертається в нейтральне положення. Кожен з цих випадків вимагає ретельної діагностики системи.

Несправності лопатевого насоса ГПК

Причинами несправностей лопатевого насоса ГПК можуть бути:

  1. Знос, пошкодження або втрата рухливості перепускного клапана. Це буде супроводжуватися гулом насоса. Щоб усунути цю проблему потрібна заміна пошкодженого клапана або корпусу агрегату.
  2. Пошкодження або стирання ущільнювачів, прокладок, сальників. Дефект супроводжується протіканнями масла, зміною його характеристик, гулом. Для його усунення необхідна заміна зношених деталей.
  3. Знос втулки і підшипника. Несправність супроводжується гулом, течею, спіненням робочої рідини. В якості ремонту проводиться заміна підшипника або корпусу агрегату.
  4. Знос вала. При цій проблемі також спостерігається гул і протікання. Для її усунення потрібно замінити вал.
  5. Вироблення ротора-статора. При цьому дефекті тиск масла в системі падає, воно починає темніти або спінюваться, насос гуде, а для повороту керма потрібне велике зусилля. Позбутися цього можна, замінивши ротор-статор.
  6. Знос ротора, нижньої чи верхньої робочої плити. Несправність супроводжується зниженням тиску масла, його потемнінням або появою запаху гару. Для усунення проблеми необхідно замінити несправні деталі.
  7. Залипання лопаток ротора. Характерною ознакою несправності є «важке кермо». Усунути її можна шляхом перевірки стану або заміни масла.
  8. Знос, недостатній або сильний натяг ременя. Це можна визначити по гулу, свисту і пульсації в системі ГПК. Усувають дефект корекцією натягу ременя або його заміною.

Якщо ви помітили будь-які пошкодження, зверніться до фахівців за рішенням проблеми.

Несправності рейки з гідропідсилювачем

Причинами несправностей рейки з гідропідсилювачем можуть стати:

  1. Корозія гвинта, зубчатого сектора або штока. Це супроводжується люфтом, підтіканням рейки, скрипом. Для усунення дефекту можна відшліфувати і відполірувати деталі або замінити їх.
  2. Кільцева виробка в робочому циліндрі або розподільнику. Це супроводжується нерівномірним зусиллям або його відсутністю при обертанні керма. Дефект усувається шляхом заміни деталей.
  3. Пошкодження і викришування зубів в зубчастій передачі. Для несправності характерні люфт і стукіт, коли колеса знаходяться в середньому положенні. Для її усунення потрібно встановлення нового штока.
  4. Знос втулок гідроциліндра. Проблема супроводжується стуком і підтіканням, а усувається шляхом встановлення нової втулки і сальника.
  5. Скручування торсіона. При цьому дефекті кермо стає занадто чутливим, і колеса повертаються нерівномірно. Усувають його заміною валу редуктора.
  6. Вигин штока рейки. При ньому стає важко повертати кермо в будь-яку сторону, а також зʼявляються скрипи і удари. Для усунення дефекту замінюють шток.
  7. Знос сайлентблоків. При цьому дефекті авто починає вести і кидати в сторони, а кермове колесо починає вібрувати. Усувають дефект шляхом встановлення нових сайлентблоків кріплення рейки.

Регулярне обслуговування і своєчасне виявлення несправностей в роботі системи ГПК - гарантія комфортного і безпечного водіння. Щоб подовжити термін її експлуатації, необхідно постійно спостерігати за рівнем масла, доглядати за шлангами, контролювати стан рейки, стежити за сполуками, появою сторонніх звуків і протіканням.

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!