Які системи безпеки працюють із ЕУР?

З 2000-х років багато лідерів світового автопрому стали активно використовувати у своїх автомобілях електричні підсилювачі керма (ЕУР), які стали чудовою альтернативою гідропідсилювачам (ГУР).

Основне завдання ЕУР – зменшити зусилля, яке докладає водій транспортного засобу для обертання керма. Компенсувати це зусилля дозволяє електродвигун, який є головною ланкою в системі ЕУР. Залежно від пристрою кермового керування, електромотор передає зусилля на кермовий вал за допомогою редуктора або рейки (в основному такі ЕУР ставлять на бюджетні авто).

Робота ЕУР неможлива без системи управління, що складається з датчиків моменту обертання і кута повороту кермового колеса. Також у системі електричного керування задіяні блоки ABS та ЕБУ ДВС, що дають інформацію від швидкісного датчика коліс та кількості оборотів колінчастого валу відповідно.

Крім створення зусиль, ЕУР має низку допоміжних опцій, зокрема:

  • змінювати параметр зусилля керма у відповідність до швидкісного режиму автомобіля;
  • коригувати помилкові дії водія (наприклад, якщо він заснув у дорозі);
  • паркувати машини (дана функція застосовується переважно на дорогих моделях авто).
Принцип дії електропідсилювача керма

Принцип дії електропідсилювача керма

У момент повертання керма починає рухатися вал. Це «бачить» датчик, після чого надсилає сигнал на електронний блок управління (ЕБУ), який разом із цим обробляє інформацію від АБС та ДПКВ. На основі цих датчиків блок управління приймає рішення: яке потрібно зусилля для повертання коліс автомобіля, яке повинен виробити електромотор. Параметр зусилля у кожному разі різний. Він залежить від швидкості руху авто та дорожньої обстановки. Таким чином, принцип дії ЕУР заснований на визначенні даних з різних датчиків та обробці інформації електронним блоком управління.

Розрізняють такі режими функціонування ЕУР:

  • Повертання коліс авто в штатному режимі;
  • Управління авто на мінімальних оборотах;
  • управління автомобілем на високих оборотах;
  • Повертання керма при нерухомій машині;
  • Повернення коліс у вихідне положення;
  • Підтримка керма в положенні «0».

Тому поведінка керма різна в кожному конкретному випадку: при паркуванні авто кермо обертається дуже легко, пальцем однієї руки, а ось під час руху авто по трасі необхідно докласти додаткового зусилля. Так улаштована робота електричного керування керма.

Які системи авто працюють з ЕУР

Які системи авто працюють з ЕУР? На прикладі автомобілів Volvo

Що неможливо без ЕУР і які системи можуть функціонувати лише з електричним кермовим керуванням: розглянемо на прикладі автомобілів Volvo. Серед корисних систем безпеки автомобілів Вольво нового покоління, що функціонують виключно з ЕУР, варто зазначити:

  1. Pilot Assist (автопілот) – це функція для безпечного та комфортного керування автомобілем у різних дорожніх ситуаціях, а також підтримки безпечної відстані до транспортного засобу, що рухається попереду. Перші 2-3 поїздки з «Автопілотом» краще провести по шосе з рівномірним потоком машин і чітко вираженими бічними розміточними лініями. Не поспішаючи та уважно вивчайте функцію Pilot Assist, щоб краще освоїти її особливості та зрозуміти, у яких ситуаціях вона може допомогти. Не відволікайтеся від керування авто та постійно тримайте руки на кермі. Памʼятайте, ви, водій, та несете повну відповідальність за безпечну ситуацію на дорозі, навіть при застосуванні опції Pilot Assist.

  2. Система утримання в смузі – це перша система, яка впливає на електричне кермове керування та бере активну участь у процесі керування автомобілями Volvo. Основні елементи системи утримання у смузі:

  • Монохромна камера (розташовується під вітровим склом).
  • Електропідсилювач.
  • Обчислювальний блок.
  • Електродвигуни (розміщені у кермовому колесі). Камера веде запис зображення перед авто, а при поганій погоді камера подає імпульс на включення обігріву вітрового скла.
  1. Активний круїз-контроль - система, що дозволяє водієві зменшити напругу при далеких поїздках по шосе з рівномірним потоком транспорту шляхом підтримки оптимальної швидкості руху та безпечної відстані між попереду ТЗ. Ця опція є допоміжною і спрямована на підвищення комфорту та безпеки керування авто, але круїз-контроль не може забезпечити повну безпеку в будь-яких погодних умовах та дорожньо-транспортних ситуаціях.

Якщо Вам необхідний ремонт кермового керування з електропідсилювачем, Ви можете ознайомитися з даною послугою тут

Або звертайтеся до нас: тел. +38(067) 650-18-00

м. Одеса вул. Житомирська 46

З любовʼю до своєї справи, команда АвтоДоктор

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!