Етапи ремонту кермових рейок автомобіля
Рульова рейка - складова кермового управління автомобіля, необхідна для повороту коліс. При виникненні несправності вона погіршує керованість транспортним засобом і підвищує ризик виникнення аварійної ситуації. Щоб запобігти цьому, необхідно при перших ознаках поломки відправляти кермову рейку на діагностику і ремонт в кваліфікований сервісний центр.
Конструктивні особливості
Рульова рейка - механізм, що використовується для зʼєднання керма автомобіля з тягами коліс, а також для передачі сигналу управління. Саме завдяки їй колеса транспортного засобу обертаються синхронно з кермовим колесом водія.
Виробники сучасних автомобілів доповнюють конструкцію електропідсилювачем або гідропідсилювачем, за рахунок яких управління стає більш комфортним. Відповідно, можна виділити кермові рейки гідравлічного та електричного типу.
Діагностика
Те, наскільки довгим і складним буде ремонт кермової рейки, залежить від виявленої несправності. Тому спочатку майстра проводять діагностику. При цьому вони звертають увагу на те:
- чи повертається кермо після повороту в початкове положення;
- чи є сторонні звуки;
- чи є витік корпусу;
- чи потрібні додаткові зусилля, повертаючи кермо;
- наскільки плавно рухається кермо.
Всі ці ознаки можуть вказувати на поломку картера рейки, зношеність комплектуючих деталей, іржавіння вала, деформацію гумового кільця або навіть витрачення масла в баку. Після виявлення несправності майстри приступають до ремонтних робіт.
Регулювання механізму
При виникненні несправностей в роботі кермової рейки механік проводить регулювання, або підтяжку механізму. Однак це всього лише тимчасова міра. При повторній поломці необхідна більш глибока діагностика. Регулювання рейки полягає в закріпленні регулювального гвинта. При цьому майстер постійно вимірює люфт і перевіряє звуки в колонці. На останньому етапі проводиться ходове випробування.
Етапи ремонтних робіт
Ремонт починається з розбирання механізму. Після цього рейка обробляється спецзасобами, які допомагають видалити масляні сліди і інші забруднення. При необхідності автоінженер проводять токарні роботи:
- полірують вал на спеціальному верстаті до дзеркального блиску,
- виготовляють втулку,
- гільзи корпус бронзою.
У більшості випадків встановлюється повний ремонтний комплект - втулки, сальники, гумові ущільнення, тефлонові, зʼєднувальні і стопорні кільця. З колишнього комплекту залишається тільки корпус і вали.
Після складання проводиться регулювання кермової рейки під заводські показники. Потім вона відправляється на діагностику для виявлення можливих дефектів. Тільки переконавшись в тому, що робота механізму відновлена, майстри встановлюють його на автомобіль. За згодою клієнта автослюсарі регулюють «розвал-сходження», заливають масло, промивають гідропідсилювач і прокачують систему.
При правильному ремонті кермова рейка здатна пропрацювати 200-250 тис. Км. Це залежить від стану доріг та дотримання правил експлуатації автомобіля. Будь-який невдалий заїзд або яма можуть стати причиною її чергової поломки.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор