Що краще, гідропідсилювач чи електропідсилювач керма?
Сьогодні будь-який престижний автомобіль не обходиться без гідропідсилювача або електропідсилювача керма. Які є переваги і недоліки у них, і якому з даних механізмів варто віддати перевагу? Про все це ми і розповімо в даній статті.
На початку розглянемо функціональні відмінності в конструкції гідропідсилювача (ГПК) або електропідсилювача (ЕПК) керма. Принцип дії гідропідсилювача заснований на застосуванні особливого насоса (з приводом від силового агрегату), який забезпечує в системі необхідний тиск. Після того, як ви приступаєте до повороту кермового колеса в одну або іншу сторону, окремий гідравлічний привід (кермова рейка) передає рух колесам в аналогічному напрямі. У центральному положенні керма, рідина в системі ходить по колу і не передає рух колесам.
Електрорейка містить в собі окремий електродвигун, встановленний на кермовий вал, а також блок управління, який їю керує. Відповідно до даних датчика положення керма, який зчитує інформацію про стан кермового колеса, електричний мотор передає зусилля валу кермової рейки в необхідному напрямку. На думку автовиробників, гідропідсилювач є більш потужним механізмом, що на противагу електропідсилювачу, дозволяє встановлювати його на комерційний і вантажний транспорт.
Конструкція електричного підсилювача керма набагато менше, значно легше і економічніше, ніж гідравлічна система кермового управління. Однак остання має меншу вартість виготовлення, ніж електричний аналог. Електропідсилювач не має ніяких «гідравлічних проблем» таких як: витікання рідини ГПК через розгерметизацію шлангів або супутніх сполук, засмічення фільтра і тому подібного. І все ж при виникненні неполадок в електрорейке, відновити працездатність або замінити повністю її вийде дорожче.
Перш за все, для автомобіліста відмінності між гідравлічним і електричним підсилювачами керма полягатимуть в тому, що управління з останнім типом кермового управління буде чутливіший до дії водія. Лише при наявності електропідсилювача, виробник здатний надати власнику автомобіля можливість самостійного налаштування «чутливості» кермового колеса на свій розсуд. Однак гідравлічний варіант гарантує водієві більш природній зворотний звʼязок від автомобільних коліс, що дає можливість добре відчувати межі можливостей свого авто. Також гідропідсилювач не є сприйнятливий до різних ударних і вібраційних впливів від неякісного дорожнього покриття, на відміну від електропідсилювача, який в умовах важкої експлуатації здатний незабаром вийти з ладу.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор