Чому кермо автомобіля обертається туго в одну із сторін?

Гідропідсилювач - система, яка допомагає водієві обертати кермо з меншим зусиллям. Коли система гідропідсилювача виходить з ладу, водій відчуває дискомфорт при керуванні автомобілем. Ми усуваємо проблему “важкого керма”.

Як влаштована система гідропідсилювача керма автомобіля?

Система гідропідсилювача складається з:

  1. Насоса гідропідсилювача керма
  2. Рульової рейки
  3. Разширювального бачку
  4. Шланга високого тиску (подачі)
  5. Шланга низького тиску (обратки)

Насос ГПК (гідропідсилювача керма) створює тиск, масло тече в шланг подачі (або його називають шлангом високого тиску). Далі рідина заходить у рейку. Рідина піде туди, куди її направить розподільник рульової рейки. Розподільник кермової рейки - логічно з назви, розподіляє потік рідини.

Як розподіляється тиск масла в гідропідсилювачі

  • Якщо ми не обертаємо кермовим колесом, то рідина з кермової рейки надходить по шлангу звороту (шлангу низького тиску) назад у розширювальний бачок і далі в насос.
  • Коли ми починаємо обертати кермо – тиск розподіляється у відповідну порожнину гідроциліндра. Олія тисне на гідропоршень, тим самим ми отримуємо посилення для обертання керма.
  • Коли кермо повернено у крайнє положення, канал подачі масла в рейці перекривається. Для того щоб насос не згорів, в ньому встановлений редукційний клапан - клапан скидання тиску. Він відкривається і рідина починає циркулювати всередині насоса по малому колу.

Мені це нагадує циркуляцію крові в організмі по малому та великому колу.

Чому у автомобіля з гідропідсилювачем важко крутиться кермо?

Кермо може туго обертатися 3 поломок:

  1. насоса гідропідсилювача керма
  2. рульової рейки
  3. шланг високого тиску

Отже кермо може обертатися важче, ніж належить з трьох причин. Але якщо у автомобіля кермо обертається важче в одну зі сторін, то проблема однозначно у рульовій рейці.

Що ламається у рульовій рейці?

Якщо рульова рейка не коректно розподіляє тиск масла, то поломка у розподільчому механізмі Розподільний механізм кермової рейки складається з: корпуса розподільника, самого розподільника (ще його називають плунжерною парою або торсіонним золотником, що стежить). До речі, в рульовому управлінні з електропідсилювачем зовсім інші поломки. Детально описували раніше у цій статті

Як влаштований розподільник рульової рейки

Як влаштований розподільник рульової рейки

Розподільник складається з 4 елементів:

  1. Торсіон
  2. Шестерня
  3. Внутрішня частина золотника (також зустрічається назва - рульова колонка з поворотним клапаном)
  4. Зовнішня частина золотника (також зустрічаються назви: котушка розподільника, контрольна втулка)

Чому ламається розподільчий механізм у рульовій рейці

Зазвичай ця поломка походить від:

  • несвоєчасної заміни рідини
  • попадання стружки в систему гідропідсилювача і, як наслідок, у рульову рейку
  • пробіг понад 300 тис. км. (буває і раніше)
  • від сукупності всіх 3 факторів

Поломка корпусу розподільника. Кільцеве вироблення

Поломка корпусу розподільника. Кільцеве вироблення

Кільця котушки золотника зношують стінки корпусу розподільника кермової рейки. Це називається “Кільцева вироблення”.

При кільцевій виробці видно поглиблення у місцях прилягання кілець до корпусу. Цей виробіток можна продіагностувати на дотик і візуально після розбирання рейки. Через появу зазору між кільцями золотника і корпусом, потік масла не повною мірою надходить у гідроциліндр. Відповідно посилення погіршується – кермо стає тугим. Якщо ви не хочете витрачати час на ремонт, завжди можна придбати вже відновлений агрегат. Подивіться наш каталог

Типи корпусів кермових рейок

Корпус кермової рейки може бути цілісним або складатися з двох частин. Залежно від типу корпусу ремонт вироблення корпусу проводиться по-різному

Як ремонтується кільцеве вироблення двоскладового корпусу рейки

Робота виконується на токарному верстаті.

  • Для початку необхідно встановити напівкорпус у токарний патрон верстата.
  • Забираємо биття - для цього виставляємо корпус по індикатору в допуск 1-2 сотки
  • Розточуємо корпус на 2-3 мм, залежно від того, наскільки дозволяє тіло деталі
  • Виготовляємо гільзу із зовнішнім діаметром на 1 десятку більше посадки розточеного корпусу, а внутрішнім діаметром - у заводський розмір колишньої посадки напівкорпусу
  • Далі запресовуємо гільзу у корпус. Для коректного запресування потрібне оправлення під гільзу. Якщо немає потрібної, потрібно щоб токар її виготовив. Оправлення потрібне для того, щоб при запресуванні не пошкодити тонкостінну гільзу.

В рульових рейках рейка з сервоклапаном попередньо необхідно просвердлити отвір під канал клапана, так згодом це зробити буде неможливо

  • Після встановлення гільзи в корпус рульової рейки просвердлюємо отвори під масляні канали подачі, обратки і перепускних трубок гідроциліндра.
  • Забираємо задираки після свердління наждачним папером

Як ремонтується кільцеве вироблення цільного корпусу рейки

Робота виконується на координатно-розточувальному верстаті

  • Найважча робота - виставлення корпусу у вертикальній осі
  • Після цього корпус розточується
  • Подальша процедура нічим не відрізняється від гільзування корпусу з двох частин

Сподіваюся, дана інформація була для Вас корисною. Якщо залишилися питання, пишіть — будемо раді Вам допомогти

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!