Автомобільні компресори: види, ремонт та обслуговування

Система кондиціонування дозволяє створювати та підтримувати оптимальний мікроклімат у салоні авто: регулювати температуру та вологість повітря, фільтрувати та усувати неприємні запахи від працюючого мотора та навколишнього середовища.

Автокондиціонер – замкнута герметична система з примусовою циркуляцією холодоагенту. Серцем системи кондиціювання автомобіля є компресор. Його завдання стиснути та прокачати холодоагент по системі, розділивши на сторони високого (нагнітання) та низького (усмоктування) тиску. Незважаючи на те, що при включенні кондиціонера компресор забирає у двигуна авто до 10 л. потужності та збільшує витрату палива до 10%, без системи кондиціювання неможливо створити комфортні умови для водія та пасажирів.

Функціонування кондиціонера можливе лише при включеному двигуні, оскільки компресор приводиться в дію від коленвала двигуна через електромагнітну муфту. У легкових та вантажних автомобілях встановлюються різні види компресорів, що відрізняються конструкцією, потужністю, повітропродуктивністю тощо.

Види компресорів:

  1. З нерухомим похилим диском. Найбільш поширений тип компресорів, який зазвичай встановлюють на габаритні автомобілі, де потрібна високопродуктивна система кондиціювання. Барабан компресора обертається від двигуна автомобіля і може містити 5-7 поршнів, які ковзають щодо диска і забезпечують прокачування фреону. Обʼєм холодоагенту можна контролювати шляхом зміни кута нахилу.
  2. З рухомим диском, що гойдається. На відміну від попереднього типу, в даній конструкції агрегату диск рухливий, а барабан із поршнями – нерухомі. Такі компресори через свою складну конструкцію застосовуються все рідше.
  3. Спіральні. Такі компресори складаються з рухомої та нерухомої спіралі. Вони практично безшумні в роботі та забирають мінімум потужності у силового агрегату, тому підходять для малолітражних авто. Компресори спірального типу можуть працювати навіть від АКБ при непрацюючому моторі, що дозволяє встановлювати їх на гібридних моделях авто.
  4. Роторно-пластинчасті. Прості та легкі в ремонті компресори, що підходять для малопотужних систем кондиціювання.

Ремонт компресора автомобіля: вузькі місця, ознаки та причини несправностей

Компресори виходять з ладу поступово. Про проблеми з основним агрегатом системи кондиціювання сигналізує поява стороннього шуму та масляних плям на поверхні компресора. При цьому гул можна почути навіть за непрацюючого кондиціонера. Про поломку компресора свідчить відсутність натискання при включенні (не запускається електромагніт).

Причиною появи таких ознак може бути:

  • природне зношування деталей агрегату;
  • недостатня кількість або надлишок фреону в магістралі;
  • Поломка вентилятора охолодження;
  • забивання брудом та пилом конденсатора;
  • погана циркуляція фреону у системі.

Найбільш сильному зносу піддається конденсатор, який виготовляється з алюмінієвого сплаву. Він відповідає за охолодження холодоагенту та виділення тепла. Агрегат розташовується перед радіатором для кращого обдування зустрічним потоком повітря. Під час їзди на конденсатор потрапляє пил та бруд, що спричиняє не тільки механічні пошкодження пристрою, але й прискорену електрохімічну корозію.

При попаданні в систему бруду та абразивних частинок насамперед забивається ресивер-осушувач (фільтруючий елемент). Обмерзлі шланги та мимовільне вимкнення компресора свідчать про засмічення ресивера. Якщо в салоні авто зʼявився запах води, що застоялася, це свідчить про несправність випарника, який виходить з ладу в результаті засмічень. З появою перших симптомів несправності компресора слід негайно звернутися до нашого сервісного центру «Автодоктор». Все може коштувати заміною прокладок. Але затягування візиту на СТО може призвести до серйозних поломок, наприклад заклинювання компресора, коли простіше і дешевше замінити агрегат, ніж виконати ремонт компресора авто.

Заправка кондиціонера фреоном

Додавати холодоагент необхідно регулярно, не рідше одного разу на 2 роки, тому що фреон поступово випаровується, через що тиск у системі падає і створюється додаткове навантаження на компресор, який зазнає інтенсивного зносу. Заправка кондиціонера виконується після визначення діагностики системи на предмет витоків, пошкоджених ділянок, видалення повітря та води з магістралі (вакуумування), зʼясування необхідного типу та кількості холодоагенту. Щоб дізнатися ціну заправки кондиціонера, читайте тут

Автомобільні компресори

Як продовжити термін служби компресора

Дотримуючись декількох простих вимог, ви зможете на тривалий час відсунути серйозний ремонт кондиціонера:

  • Регулярно проходьте технічне обслуговування, навіть якщо немає відхилень у роботі системи кондиціювання;
  • Уникайте простоювання кондиціонера – включайте його періодично (раз на місяць) у різних режимах на максимальну потужність, навіть у зимовий час;
  • Прислухайтеся до появи сторонніх звуків (постійний гул при вимкненому кондиціонері та рокіт при включенні свідчать про неполадки компресора).

При появі перших симптомів несправності компресора негайно телефонуйте нам (067) 650-18-00 і записуйтесь терміново на ТО. Будь-які зволікання можуть призвести до дорогого ремонту кондиціонування.

Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор

Залишіть заявку
Вибір способу зв'язку

Спасибо. Скоро мы вам перезвоним!