3D розвал-сходження. Відмінності та періодичність
Буває так - їдете, тримаєте кермо прямо, а машину тягне в бік. Або повертаєте на невеликій швидкості і чуєте, як посвистують покришки. А може, при керуванні під час руху кермо не вертається у початкове положення.
У всіх цих симптомів загальна причина - порушено розвал-сходження. Далі розглянемо що таке розвал, сходження, коли їх потрібно регулювати і якому типу стенда віддати перевагу.
Що таке розвал-сходження
Зробити розвал-сходження (схід-розвал) - це означає налаштувати правильні значення кутів установки коліс: розвал і сходження. Для кожної моделі автомобілів виробник визначає правильні значення.
Розвал - це кут, який показує, як колесо розташоване щодо вертикалі. Якщо верхня частина завалена всередину - це негативний розвал, якщо виступає назовні - позитивний. Негативний розвал поліпшує зчеплення з дорогою під час проходження поворотів, але підвищує знос гуми.
Сходження - це кут, який утворюється між напрямками руху колеса і кузова автомобіля. Якщо передня частина колеса ближче до центру автомобіля, ніж задня - це позитивне сходження, якщо задня ближче до передньої - негативне. Передні колеса під час руху прагнуть до негативного сходження. Щоб компенсувати цю особливість, сходження виставляється позитивним.
Є і ще один показник, що впливає на поведінку автомобіля - кастер. Це кут між віссю оберту колеса і вертикаллю. Позитивний кастер покращує курсову стійкість і повертає кермо в початкове положення. На багатьох автомобілях кастер не регулюється.
Коли потрібно робити розвал-сходження
Неправильно зроблений розвал-сходження погіршує керованість і може стати причиною ДТП. А ще, це причина підвищеної витрати палива і швидкого зносу гуми.
Робити розвал-сходження необхідно після наступних дій:
- Втручання в підвіску. Сюди відносяться заміна кульових, кермових наконечників, тяг, кермової рейки, важелів, сайлентблоків
- Наїзд на значну перешкоду. Велика яма або бордюр здатні змінити геометрію підвіски
- Зміна кліренсу. Це може бути установка проставок або заміна пружин на більш короткі
- Сезонна зміна гуми
Не варто відкладати регулювання схід-розвалу. Майстри з 8-річним стажем сервісної станції “АвтоДоктор” перевірять і відрегулюють розвал-сходження на 3D-стенді.
Види стендів схід-розвалу
Кордові. У цих стендах між вимірювальними головками натягуються гумові корди, вимірювачами служать прості й ненадійні потенціометри. Зараз практично не використовуються, так як швидко перестають показувати реальні значення розвалу і сходження.
Оптичні. Такі стенди для розвал-сходження вимірюють кути за допомогою світлового або лазерного променя, спрямованого на екран зі шкалою. Останнім часом використовуються все рідше, тому що витісняються більш сучасними пристроями.
Безконтактні. Відмінність цих стендів - нічого не потрібно вішати на диски, розвал і сходження вимірюються за допомогою датчиків по краях платформи. Використовуються ці прилади переважно на автозаводах для перевірки розвал-сходження в кінці складального конвеєра.
3D-стенди. Основний принцип дії - збір інформації з високоточних відеокамер і створення на екрані 3D-моделі авто. На диски встановлюються пластикові контрастні мішені.
Коли авто знаходиться на 3D-стенді, зміна кожного кута видна в режимі реального часу. У базі даних збережено правильні значення розвалу і сходження для більшості автомобілів. Після закінчення регулювання власник авто отримує роздруківку, в якій вказані початкові значення розвалу і сходження, рекомендації виробника і значення після регулювання.
З метою профілактики робіть розвал-сходження двічі на рік після сезонної зміни шин.
3D-стенди в даний час - найкращий вибір для установки схід-розвалу завдяки високій точності і відсутності датчиків на колесах. Коли до якісного стенду додається досвід майстра - якість вимірів стає вище.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор