Особливості обслуговування гібридних та електромобілів
У електрокарів та гібридних моделей авто начинка кардинально відрізняється від автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння. І хоча власникам електромобілів не потрібно міняти свічки, олію, масляний фільтр та ремінь приводу, але це не означає, що електрокар не потребує технічного обслуговування. Незалежно від типу приводу, експлуатація транспортного засобу спричиняє знос основних деталей та вузлів. Щоб внутрішні вузли авто з електротягою працювали справно, їх потрібно періодично перевіряти та проводити техобслуговування. Це стосується не тільки банальної перевірки тиску в шинах, але й складніших процедур, таких як заміна гальмівної рідини та антифризу, повітряного фільтра, перевірка гальм, акумуляторної батареї, силових кабелів та інших компонентів автомобіля з електроприводом. Небезпека технічного обслуговування електрокарів та гібридних моделей авто пов’язана з ризиками ураження електричним струмом напругою від 200 до 400 В. Основні високовольтні елементи електрокара:
- Акумуляторна батарея та система керування акумулятором (BMS).
- Інвертор (силова електроніка).
- DC/DC перетворювач.
- Зарядний пристрій.
- Компресор кондиціонера.
- Проведення високої напруги.
- Мотор-генератор.
- Обігрівач високої напруги (опціонально).
Додаткова складність обслуговування електрокарів пов’язана з тим, що компресор та обігрівач запитуються від мережі високої напруги. Для проведення робіт у зонах високої небезпеки електрокарів та гібридів необхідний спеціальний інструмент, обладнання для діагностики та програмне забезпечення, яких на звичайних СТО просто немає. Класичний набір для технічного обслуговування електромобілів складається з ключа тріскачки з ізольованою ручкою, мегаомметра, сканера, а також діелектричних рукавичок для захисту персоналу від ураження струмом.
Ремонт гібридних авто виконують спеціалізовані сервісні центри, одним із яких є «Автодоктор». Наш персонал:
- Підготовлений та проінструктований про правила техніки безпеки під час роботи з електроприводами.
- Має все необхідне обладнання та захисні засоби для безпечної роботи.
- Знає всі тонкощі перевірки та обслуговування акумуляторних батарей, розташування основних вузлів (батарею та високовольтні кабелі розташовуються в зонах, які найменш уразливі у разі ДТП).
Червона кнопка
У разі ДТП та інших позаштатних ситуацій на дорозі або СТО виробники електрокарів та гібридів передбачили два основні способи захисного відключення акумуляторної батареї та знеструмлення транспортного засобу з електроприводом:
- SMR – реле, яке автоматично розмикає все силові ланцюга при аварії;
- Розмикач (червона кнопка) - свого роду підстраховка, що дозволяє вручну відключати батарею, і тим самим знеструмити всі елементи електрокара під високою напругою. Без потреби натискати на червону кнопку не рекомендується.
Наші майстри, які працюють з електрокарами та гібридами, знають розташування червоної кнопки та вміють правильно користуватися розмикачем.
Як часто обслуговується електрокар?
Виробники електрокарів для кожного авто розробляють графік обслуговування, якого необхідно дотримуватись автовласнику. Типові роботи під час обслуговування електрокарів виглядають так:
- Кожні 12 тис км необхідно перевіряти рівень рідини для акумуляторної батареї.
- Проводиться діагностика підвіски, гальм, рульового керування та замків на дверях.
- Кожні 24 тисячі пробігу змінюються щітки очищувача щіток.
- Через кожні 57 тисяч проводиться заміна повітряного фільтра.
- Стійки капота змінюються після пробігу 120 тисяч км.
- Повна заміна антифризу та гальмівної рідини кожні 5 років.
Якщо електрокар працює без зауважень, просто дотримуйтесь регламенту виробника відносного графіка технічного обслуговування. Для спокою достатньо щорічно перевіритись на спеціалізованому СТО для перевірки роботи АКБ, системи кермового управління, підвіски, гальмівної системи, амортизаторів.
Планові роботи з технічного обслуговування електрокарів
Перелік планових регламентних робіт:
- Огляд зовнішніх елементів електромобіля.
- Перевірка та регулювання гальмівної системи авто.
- Перевірка освітлювального обладнання та сигнальних приладів.
- Діагностика та заряджання акумуляторної батареї.
- Заміна або доливання гальмівної рідини.
- Підтяжка контактів та з’єднувачів.
- Чищення вузлів та деталей від бруду.
Головне питання власника електрокара: як довго пропрацює АКБ та як можна її відновити? Отримати відповідь на це питання, а також пройти технічне обслуговування та діагностику свого електрокара ви можете у нас у сервісному центрі «Автодоктор». На підставі проведеної діагностики, наші фахівці зроблять висновок про стан АКБ та можливість її ремонту, який зводиться до заміни відпрацьованих модулів.
Записатися на діагностику та ремонт кермового управління можна за телефоном 067 650 18 00.
м. Одеса, вул. Житомирська 46.
З любов'ю 💓 до своєї справи, команда АвтоДоктор